OS/2 - sprzet

Autor: Marek Wojciechowski (mw_at_chem.pg.gda.pl)
Data: Thu 18 Mar 1999 - 15:23:25 MET

Witam,

Tak tylko pisze coby podzielic sie radosna nowina i przy okazji zadac
jedno pytanie oczywiscie dot. sprzetu.

Otuz przesiadam sie ze swojego staruszka 486 DX266, ktory swoja droga
pod OSem dziala rewelacyjnie (duzo lepiej niz w95, ktore nie wiadomo
z jakiego powodu dzialalo na tym sprzecie nieco wolniej. Dziwne, bo
doso podobne systemy powinny byc najszybsze) na cos takiego:

ASUS P2B
64 Mb ram
Celeron 300A
Matrox G200 SGRAM

Calosc byla kupiona pod kontem OS/2, po lektorze sprzetowych grup
dyskusyjnych. Ponadto jakis czas temu kupilem podobny zestaw do
pracowni na PG i jak do tej pory jest to najstabilniejszy system
z jakim zdarzylo mi sie pracowac. Od poczatku (ok 2 miesiace)
0 (zero) problemow. Nawet Netscape 2.02 dziala bez problemowo
i nie ma zamiaru sie powiesic (ktos ostatnio pisal ze wiesza sie
na Matrox-ie przy poczcie. Sprawdzilem, brak problemow) tak wiec
z czystym sumieniem moge taki zestaw polecic.

Jesli chodzi o software to jest to:

Warp 4 UK
FP 9 UK
Java 117 fix o117-19990108
Netscape 2.02 servicelevel 8
a z innych drobiazgow, ktore moga miec znaczenie:
PEERa ip08410
wru8421_conv
tcpip 4.02t
fat32.ifs

Nie wszystko jeszcze przetestowalem w 100%, ale wyglada na to, ze juz zadne
problemy sie nie pojawia (puk, puk).

A teraz pytanie:
Do swojego domowego zestawu chce dokupic jeszcze karte dzwiekowa PCI,
do tej pory uzywalem jakiejs tam OPTI i czas na zmiane.

Wchodza w rachube chipsety ESS, Cristal, Aureal jako najlepsze do OS/2
(informacje z zachodnich list dyskusyjnych dot. sprzetu)
Osobiscie chcialem kupic cos na ESS1819, ale niestety brak w okolicy,
za to sa jakies Geniusy Cristal (na pudelku stoi napisane ze dziala
z OS/2) i Aureal 8820 (jesli dobrze pamietam), ale na tej ostatniej
nic na temat OSa nie napisali. Na grupie OS/2 hardware ten ostatni
chipset byl bardzo chwalony, w zwiazku z czym mam zagwozdke.

Moze ktos z grupowiczow organoleptycznie sprawdzil ktoras z tych kart
(ew. jakas inna dostepna u nas) i moglby mi cos do jutra polecic ?

pOSdrawiam
Marek
                                                   Marek Wojciechowski