Re: WWW Team OS/2

Autor: Lech Wiktor Piotrowski (lewhoo_at_teamos2.org.pl)
Data: Sun 29 Nov 1998 - 11:37:39 MET

On Sun, 29 Nov 1998 10:37:30 +0100 (CET), Przemysław Pawełczyk wrote:

>Hi,
>
>To znowu ja, niepopawny optymista albo naprawiacz świata. ;-) VETO.
>
>Oczywiście, że nikt wkraju nie będzie przesadzał jak Francuzi, którzy
>nawet komputera nie mają (ordinateur czy coś takiego, Computer =
>Komputer). Natomiast z przerażeniem patrzę jak część z Was
>usprawiedliwia ewidentne wulgaryzmy

Przepraszam bardzo - nikt tego nie usprawiedliwia...

> i kalki językowe pieprząc za
>przeproszeniem, że to tak przyjęte (przez kogo, baranów? ), albo że
>odbiorcy tego nie zrozumią (poprawnej polszczyzny?! dlaczego macie
>użytkowników innych systemów za debilii?!), albo że tak jest łatwiej (a
>co w życiu jest łatwe, no może w wieku 16 lat ;-) ), itp.

Poprawnej polszczyzny??? Wszystkie "polskie" wyrazenia informatyczne zostaly
stworzone w ciagu ostatnich 30 lat - wiec sa jeszcze bardzo mlode i ulegaja wszelkim
przemianom. Wiele z nich jest jeszcze mlodszych i trudno je zaliczyc do "poprawnej
polszczyzny", gdyz nawet wiekszosc polonistow, moze ich nie znac... Jako przyklad
przytocze wyraz "plaskoszczypy" - ktory jest poprawna polszczyzna... Niestety, wiele
osob zna "plaskoszczypy" pod nazwa kombinerki - pochadzaca z jez. niemieckiego.
Czy to znaczy, ze posluguja sie niepoprawna polszczyzna?

>Wybacz Michał, ale już przegiąłeś pisząc takie głupoty.

Jakie glupoty??? Przegiac w druga strone jest baardzo latwo - mnostwo osob, ktore
znam, w 3 razy krotszym czasie zrozumialoby slowo "screen" niz "zrzut ekranowy".
Jezeli by w tekscie upchanac wiecej takich wyrazen (a o to nie trudno np. flop (slang) =
drive dyskietek (drive != pl) = wejscie na dyskietki (dyskietka !=pl) = wejscie na
magnetyczny nosnik danych (czy jakos tak)), to nikt by nie byl w stanie tego odczytac!!!

Lech Wiktor Piotrowski
TeamOS/2 Poland Webmaster
http://www.teamos2.org.pl
OS / 2 = Win ^ 98 <=> Win > 1