Re: WWW Team OS/2

Autor: Przemysław Pawełczyk (warpman_at_friko5.onet.pl)
Data: Sun 29 Nov 1998 - 10:00:36 MET

On Sun, 29 Nov 1998 01:51:27 +0100 (CET), Michal Koslinski wrote:

>-->jednak juz od dawna istnieje w naszym jezyku. zreszta gdyby nawet nie bylo to
>-->okreslenia takie jak "domena", "screen", "alias" itp. sa to jak najnardziej i

Hi,

To znowu ja, niepopawny optymista albo naprawiacz świata. ;-) VETO.

Oczywiście, że nikt wkraju nie będzie przesadzał jak Francuzi, którzy
nawet komputera nie mają (ordinateur czy coś takiego, Computer =
Komputer). Natomiast z przerażeniem patrzę jak część z Was
usprawiedliwia ewidentne wulgaryzmy i kalki językowe pieprząc za
przeproszeniem, że to tak przyjęte (przez kogo, baranów? ), albo że
odbiorcy tego nie zrozumią (poprawnej polszczyzny?! dlaczego macie
użytkowników innych systemów za debilii?!), albo że tak jest łatwiej (a
co w życiu jest łatwe, no może w wieku 16 lat ;-) ), itp.

>-->okreslenia zastapic skutecznie, moze sie nawet zdarzyc tak, ze ktos czytajacy
>-->strone nie bedzie w stanie nasz zrozumiec - mozna przegiac w druga strone.

Wybacz Michał, ale już przegiąłeś pisząc takie głupoty.

-->ewentulanie lech moze sie troszke zdenerwowac, bo jak narazie w w
wiekszosci on
>-->redaguje strony teamu, a dobrzy by bylo jakby kazdy z nas cos dla teamu napisal.

A kto to poprawi? A kto poprawi poprawiającego? ;-)

Powtórzę raz jeszcze przestańmy (cie?) używać w zwykłych listach
branżowego slangu, który dla niektórych z Was wydaje się być czymś
zabawnym - odrobiną szpanu i poczucia przynależności środowiskowej
(zachowanie typowe dla młodych ludzi, więc trudno je potępiać, co
najwyżej można i należy na to zwracać uwagę - Mentor), bo w pewnej
chwili wejdzie Wam w krew i przestaniecie zauważać, że mówicie i
piszecie w okropny sposób. Stanie się to Waszym chlebem powszednim.

I jeszcze jedno, dla tych co znają język angielski. Jest na zachodzie
kilka list dyskusyjnych, w których uczestnicy posługują się poprawnym
(i dowcipnym) językiem. Zapewne są i takie (nie dotarłem do nich i nie
chcę), w których nagminnie (nad)używa się slangu. Tylko czy my zawsze
musimy brać najgorsze wzorce?

Warpman

--
Przemysław Pawełczyk (Warpman)         Freelance journalist