Re: CD ROM nie pozwala wystartować OS/2

Autor: Grzegorz Wnęk (virek_at_kki.net.pl)
Data: Thu 15 Jan 1998 - 00:54:56 MET

Grzegorz Szyszl/o wrote:

> nie. config.sys nie jest interpretowany po kolei. os/2 raz skacze
> do jego srodka, na koniec, a poczatek moze obrobic dopiero na samym koncu :)

To czemu sluzy taki smieszny programik z pakietu cfginfo do
porzadkowania config.sys - zeby tylko ladniej wygladal?

> jak ci sie zacznie bootowac, i w lewym gornym rogu zobaczysz
> napis |||| OS/2 , to wcisnij ALT+F2 . obserwuj napisy, bo ci bedzie
> wyswietlal jaki wlasnie zaladowal modul. byc moze namierzysz dziada.

No wlasnie!. Nie moglem zapamietac tej kombinacji, ktora wyswietla
ladowane sterowniki, a to przeciez zaraz obok F1!!!

> wszystkie partycje startowalne, w twoim przypadku zdaje sie wszystkie,
> musza w calosci miescic sie ponizej 1024 sektora. dysk ci pewnie
> robi w trybie LBA. przy dyskach ponizej 4GB wszystkie sektory powinny
> sie zmiescic na dole. mozesz to sobie sam przeliczyc :) masz ilosc
> cylindrow/sciezek/glowic . wielkosc sektora to 512 bajtow.
> sprawdz czy w opcji LBA dysk ma wiecej niz 1024 cylindry. jesli nie,
> to szukaj przyczyny gdzie indziej. moze to samotny cdrom na drugiej
> tasmie ustawiony na slave ? ktoras tam wersja fixpakow nie dopuszczala
> takiej mozliwosci.

Hmmm. Dokladnie: samotny cdrom na drugiej tasmie ustawiony na slawe.
Wydawalo mi sie, ze to bedzie optymalne ustawienie (kieszonka na drugiej
tasmie, a jak ktos przyniesie swoj jedyny dysk, to nie trzeba
przestawiac zworek)

A co do fixpakow, to nie mam (na razie) zadnych zainstalowanych.

--
Grzegorz Wnek:
virek_at_kkinet.pl