Re: CD ROM nie pozwala wystartować OS/2

Autor: Grzegorz Szyszl/o (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 13 Jan 1998 - 10:47:32 MET

"Grzegorz Wnęk" <virek_at_kki.net.pl> wrote:
>Mam problem - jak w subj.
>CDROM - Philips 24x
>OS/2 - v3.0 PL Connect
>
>Komputer wiesza się w momencie pojawienia się logo, więc podejrzewam, że
>problem tkwi na początku config.sys.
>Na początku mam tylko ifs do HPFS i CDROM - dalej już chyba nie
>dochodzi, bo wyREMowanie ifs do cdrom nic nie daje - może się wiesza
>przy ładowaniu HPFS? Hmm.

nie. config.sys nie jest interpretowany po kolei. os/2 raz skacze
do jego srodka, na koniec, a poczatek moze obrobic dopiero na samym koncu :)

jak ci sie zacznie bootowac, i w lewym gornym rogu zobaczysz
napis |||| OS/2 , to wcisnij ALT+F2 . obserwuj napisy, bo ci bedzie
wyswietlal jaki wlasnie zaladowal modul. byc moze namierzysz dziada.

>I jeszcze jeden problem: Chciałem sobie zainstalować:
> - Boot Managera
> - na partycji podstawowej 1500MB Windoze95 (no cóż, rodzinka musi
>przyuczać się do Łofisa97 z głupawym spinaczem)
> - na dysku logicznym 1000MB OS/2.
>Wszystko się ładnie instalowało, ale po ponownym wystartowaniu OS/2
>(przy bodajże 7 dyskietce) pojawiał się czarny ekran. Podejrzewam, że
>nastąpiło przekroczenie 1024 cyl. Ale:
>
> - Boot Manager
> - OS/2 na partycji podstawowej 1500 MB
> - Windoze95 na partycji podstawowej 1500MB

wszystkie partycje startowalne, w twoim przypadku zdaje sie wszystkie,
musza w calosci miescic sie ponizej 1024 sektora. dysk ci pewnie
robi w trybie LBA. przy dyskach ponizej 4GB wszystkie sektory powinny
sie zmiescic na dole. mozesz to sobie sam przeliczyc :) masz ilosc
cylindrow/sciezek/glowic . wielkosc sektora to 512 bajtow.
sprawdz czy w opcji LBA dysk ma wiecej niz 1024 cylindry. jesli nie,
to szukaj przyczyny gdzie indziej. moze to samotny cdrom na drugiej
tasmie ustawiony na slave ? ktoras tam wersja fixpakow nie dopuszczala
takiej mozliwosci.