CD ROM nie pozwala wystartować OS/2

Autor: Grzegorz Wnęk (virek_at_kki.net.pl)
Data: Tue 13 Jan 1998 - 00:09:47 MET

Mam problem - jak w subj.
CDROM - Philips 24x
OS/2 - v3.0 PL Connect

Komputer wiesza się w momencie pojawienia się logo, więc podejrzewam, że
problem tkwi na początku config.sys.
Na początku mam tylko ifs do HPFS i CDROM - dalej już chyba nie
dochodzi, bo wyREMowanie ifs do cdrom nic nie daje - może się wiesza
przy ładowaniu HPFS? Hmm.

Ja już nie mam siły, Może Wy coś wymyślicie?

I jeszcze jedno pytanie: ibm1s506 z parametrem /v wyświetla aktualny
cylinder.
Z tym, że na ekranie są cztery typy cylindrów:
ACT Cyl, I13Cyl, CMDCyl i IDCyl.
Co to wszystko oznacza?

I jeszcze jeden problem: Chciałem sobie zainstalować:
 - Boot Managera
 - na partycji podstawowej 1500MB Windoze95 (no cóż, rodzinka musi
przyuczać się do Łofisa97 z głupawym spinaczem)
 - na dysku logicznym 1000MB OS/2.
Wszystko się ładnie instalowało, ale po ponownym wystartowaniu OS/2
(przy bodajże 7 dyskietce) pojawiał się czarny ekran. Podejrzewam, że
nastąpiło przekroczenie 1024 cyl. Ale:

 - Boot Manager
 - OS/2 na partycji podstawowej 1500 MB
 - Windoze95 na partycji podstawowej 1500MB

I wszystko chodzi (tzn. windoze - jak zwykle się wiesza bez powodu)
Więc ja się pytam, O CO CHODZI???

A tak przy okazji, to ubawiłem się setnie podczas instalacji W95 i
Łofisa na moim komputerze:

Instalka W95 przy aktywnym Boot Managerze oznajmiła mi, że wykryła
menadżera rozruchu, a następnie powiesiła komputer

Po zainstalowaniu Łofisa wystartowałem ponownie W95, a tu na powitanie
niebieski ekran w trybie znakowym i błąd ochrony (!!!)
(I to był pierwszy program na moim komputerze, nie licząc sterowników do
karty graf.)

--
Grzegorz Wnek:
virek_at_kkinet.pl