musthave?

Autor: Piotr Popik (nfpopik_at_kinga-cyf-kr.edu.pl)
Data: Wed 16 Apr 1997 - 14:37:41 MET DST

OSiarze mili,

Przesiadam sie z win95 na Merlina. Ciekawia mnie sugestie dotyczace 5-10
programow 'musthave'. Juz wiem o WatchCat -- ale, niech kto bedzie taki
dobry i wyjasni do czego to jest -- procesy toczace sie w maszynie sa
bardzo ciekawe, ale bez znajomosci co jest co trudno w tym widziec pozytek.

Chcialbym wiedziec, czy jest jakis program do sledzenia zmian jakie
wprowadza instalowanie nowego programu. Lub/i deinstalator.

Czy naprawde poza NEMO nie ma nic inteligentniejszego (lub: latwiejszego do
uzycia)? Moze winda to nic w porownaniu z OS, lecz przynajmniej takie
aplikacje jak Norton Navigator dla operacji na plikach to cudo w porownaniu
z tym co jest w Merlinie.

Czy nie mozna w samym Merlinie kniknac na plik zzipowany, zeby zobaczyc co
ma w srodku? NEMO moze to zrobic, ale przynajmniej na dysku FAT zglasza
blad: "Could not extract x.x to stored attributes"

Jak zrobic, zeby ZAWSZE, kazdy dysk i kazdy katalog otwieral sie jako Open
as Details view? Na pewno mozna wprowadzic ta zmiane globalnie... Jak
zrobic, zeby klikniecie na podkatalogu otwieralo nowy a zamykalo stary,
dosc denerwujace jest zamykanie np. 7 okien.

Wspolpraca z siecia LAN peer to peer w windowsach istnieje, ale jest dosc..
uciazliwa. Spod Merlina moge wlasciwie widziec dyski i drukarke innego
komputera windowsowego i kopiowac z niego [lecz juz nie DO niego]: Lecz
spod windy, cokolwiek bym zrobil (np. ustawil takie same hasla wszedzie) to
nie moge usunac pliku Merlinowego.

Podobnie z siecia: Wspolpraca z wiecej niz jedna WorkGroups wydaje sie
beznadziejna: Np. na starcie nie moge nijak przypisac litery napedu, ktory
istnieje na komputerze NIE w mojej WorkGroup'ie.

Moze i Merlin ma OpenDOC i Jave, ale do czego on tego uzywa: prosze,
oswieccie mnie. Najlepszy screensaver jaki znalazlem.. (ScreenSaver 2.4
Siegfireda Hanisha) hmm... Nie jest to cudo. Moze ktos zna lepszy, np.
oparty na OpenGL?

Podobnie z animowanymi kursorami: Czy cos takiego istnieje dla OSa? Ktos
powie, ze to bajer i po_co_ci_to, moze bajer, ale w 95 dosc fajny...

Jak odpalic aplikacje TCP dla Windy spod Merlina: Np. Netscape i inne
mowia, ze nie moga zaladowac TCP. (Wiem, ze szkapa jest dla OSa -- pytanie
jest troche teoretyczne, ale np. Eudory dla OSa nie znalazlem)

Netscape dla OSa nie wyswietla plikow VRLM -- a osobny program (WarpSpace
Beta1), tez nie.

Merlin wykryl, ze mam 2 napedy A: i B:, choc mam tylko A: -- jak to sie
usuwa?

Tak poza tym, to ta liste czytam juz dosc dlugo i podoba mi sie, ze wszyscy
sa sympatyczni i pomagaja sobie... Pozdrawiam wszystkich,

Na razie, Piotr