Re: musthave?

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 16 Apr 1997 - 15:06:53 MET DST

"Piotr Popik" <nfpopik_at_kinga-cyf-kr.edu.pl> wrote:

>Chcialbym wiedziec, czy jest jakis program do sledzenia zmian jakie
>wprowadza instalowanie nowego programu. Lub/i deinstalator.

Jak do tej pory wszystkie programiki ktore instalowalem w grafice,
mialy swoje deinstalatory.

>Czy naprawde poza NEMO nie ma nic inteligentniejszego (lub: latwiejszego do
>uzycia)? Moze winda to nic w porownaniu z OS, lecz przynajmniej takie
>aplikacje jak Norton Navigator dla operacji na plikach to cudo w porownaniu
>z tym co jest w Merlinie.

a czy ci nie wystarczaja foldery ?

>Czy nie mozna w samym Merlinie kniknac na plik zzipowany, zeby zobaczyc co
>ma w srodku? NEMO moze to zrobic, ale przynajmniej na dysku FAT zglasza
>blad: "Could not extract x.x to stored attributes"

widzialem gdzies zipowaczke, ktora dziala jak folder na pulpicie.
po prostu masz plik ZIP, klikasz w niego to sie odpala program uslugowy.
poszukaj na www.lycos.com , gdzies tam to widzialem. wpisz dwa slowa,
os2 oraz zip .

>Jak zrobic, zeby ZAWSZE, kazdy dysk i kazdy katalog otwieral sie jako Open
>as Details view? Na pewno mozna wprowadzic ta zmiane globalnie... Jak
>zrobic, zeby klikniecie na podkatalogu otwieralo nowy a zamykalo stary,
>dosc denerwujace jest zamykanie np. 7 okien.

zamykanie poprzedniego folderu jest w ustawieniach. nie chce mi sie teraz
szukac :) jak pogrzebiesz, na pewno znajdziesz. ale jak globalnie
ustawic zeby wszystko otwieralo sie jako detail view, niestety nie wiem.

>Moze i Merlin ma OpenDOC i Jave, ale do czego on tego uzywa: prosze,
>oswieccie mnie.

open doc, jeszcze nie znalazlem zastosowania. w uproszczeniu mozna powiedziec,
ze open doc to cos w rodzaju OLE. Tyle ze to cos potrafi laczyc obiekty
ktore sa w roznych miejscach sieci, a nie tylko w roznych katalogach na tym
samym komputerze.

A jesli chodzi o Jave ? Masz tu praktycznie kompletne narzedzie programisty.
przyklady pewnie masz zainstalowane. mozesz sobie poprogramowac jakies
tam rozne interakcyjne graficzki. ja na razie z tego nie korzystam, tzn.
korzystam posredno poprzez wykorzystanie Java Applet w netscape.

>Najlepszy screensaver jaki znalazlem.. (ScreenSaver 2.4
>Siegfireda Hanisha) hmm... Nie jest to cudo. Moze ktos zna lepszy, np.
>oparty na OpenGL?

screen saver ma wygaszac ekran a nie wypalac go jakimis bzdurami :)))))

>Podobnie z animowanymi kursorami: Czy cos takiego istnieje dla OSa? Ktos
>powie, ze to bajer i po_co_ci_to, moze bajer, ale w 95 dosc fajny...

jest jakis pakiet, ktory to robi. ale dziala poprawnie tylko z jedna karta
graficzna. jaka, niestety nie wiem. w kazdym badz razie stwarza to problemy.

>Jak odpalic aplikacje TCP dla Windy spod Merlina: Np. Netscape i inne
>mowia, ze nie moga zaladowac TCP.

w merlinie TCP jest na dzien dobry. byc moze cos przegapiles w instalacji,
byc moze brakuje ci sciezki path w autoexec.bat . np. ja po reinstalacji
samego dos+windows, musialem patch recznie dopisywac. ale mi dziala
netscape, ten windowsowy. na N4 nie sprawdzalem, ale N3 i N2 chodza jak trzeba.
przez dosyc dlugi czas uzywalem szkapy windowsowej, bo dawala mi ona prawidlowe
polskie znaki. teraz na szczescie os'owa tez jest znosna.

>(Wiem, ze szkapa jest dla OSa -- pytanie
>jest troche teoretyczne, ale np. Eudory dla OSa nie znalazlem)

poszukaj PMMMail . Eudora przy nim cienko kwiczy :))

>Netscape dla OSa nie wyswietla plikow VRLM -- a osobny program (WarpSpace
>Beta1), tez nie.

VRLM jest obslugiwany przez PLUG-in . poniewaz tego plugina nie ma,
wiec nie wystwietla. chociaz instalujac netscape, a w zasadzie pluginy,
masz mozliwosc wyboru pomostu umozliwiajacego odpalanie spod os/2 pluginow
przeznaczonych dla windowsowej wersji netscape. ja tego nie probowalem
z dwoch powodow: 1.strach :) 2.a po co mi to ?

>Merlin wykryl, ze mam 2 napedy A: i B:, choc mam tylko A: -- jak to sie
>usuwa?

tego sie nie usuwa. masz mozliwosc kopiowania plikow pomiedzy dyskietkami A i
B.

>Tak poza tym, to ta liste czytam juz dosc dlugo i podoba mi sie, ze wszyscy
>sa sympatyczni i pomagaja sobie... Pozdrawiam wszystkich,
>
>Na razie, Piotr

A ja mam nadzieje ze za duzo glupot ci nie naplotlem :)))
Takze pozdrawiam,

         | Grzegorz Szyszlo mailto:znik_at_avalon.wbc.lublin.pl |