Re: [WINNT] Gruntowne porządki na laptopie

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Gruntowne porządki na laptopie
From: PiteR <email@fauszywy.pl>
Date: Fri, 22 Oct 2021 17:39:45 +0100
in <news:6172daa2$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
user Ewa pisze tak:

> Najchętniej zrobiłabym instalację od nowa, ale chciałabym wpierw
> zrobić kopię dysku na dysk zewnętrzny USB. Jest to nowy dysk,
> jeszcze nieużywany, kupiony w Komputroniku.

Możez sobie nie poradzić bo laptop może nie chcieć zbootować z dysku
usb.

> Później będzie mi potrzebny do innych rzeczy, ale teraz mogłabym
> zrobić na nim kopię do czasu zakończenia nowej instalacji na
> laptopie na wypadek gdyby coś poszło źle.

> Chciałabym żeby taka kopia umożliwiała:
> - zbootowanie systemu z dysku zewnętrznego i działanie na nim,
>   a przynajmniej możliwość podglądu użytych ustawień
> - skopiowanie systemu z powrotem i używanie go na laptopie jak teraz.
> Czy istnieje możliwość zrobienia takiej kopii? Jeśli tak, to gdzie
> mogłabym znaleźć opis i potrzebne narzędzia?

pytanie czy łatwo wyjąć dysk
tobie najlepiej kupić tani mały dysk 128gb, podmienić i na nim
trenować.

> Pamiętam, że już od Windows 95 panowała opinia, iż w Windows gromadzą
> się śmieci, pozostające np. po odinstalowanych programach itp.

przeszukaj ten dysk na duże pliki wg rozmiaru
może to jakieś tymczasowe mp4, jpg, pdf
no i cache przeglądarek może się opasło.

--
Piter

Adam i Ewa zostali wypędzeni z raju
za karę dostali Windows 10