Re: [WINNT] Windows XP Home - błąd pobierania plików ze stron google, c

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows XP Home - błąd pobierania plików ze stron google, certyfikat?
From: "jedrek" <wonzespamem@w.on>
Date: Fri, 26 Feb 2021 15:18:08 +0100
"1634Racine"
a sprawdziles metode z linka, ktory podalem w watku...?

O tym mówisz?
https://msfn.org/board/topic/175170-root-certificates-and-revoked-certificates-for-windows-xp/page/3/?tab=comments#comment-1110568
To sprawdzałem na xp 32 prof (którego łaty były do 2011) na omawianą home jeszcze nie dotarłem z tym rozwiązaniem, bo nie mam go obecnie w zasięgu. Na "próbnej" wersji xp prof to narzędzie ładnie udrażnia certyfikaty, yt-dl się przestał burzyć o certyfikat. Ale czy to jest także metoda kompatybilna np. z xp64? Ma to jakieś znaczenie? Czy to uniwersalne narzędzie? Niby działa także pod xp64 (nawet takim, który ma jeszcze starą IE6). Ale jak potwierdzić czy zrobiło to co miało zrobić do końca? A nie tylko częściowo. Ręczne przeglądanie listy certyfikatów i patrzenie który do kiedy ważny? Ja oprócz tej metody szukam źródłowych plików, z których ta aplikacja pociąga sobie te aktualizacje.
Za chwilę zniknie to z serwerów MS i po zawodach.
Jak odkopać źródłowe pliki i sobie je ręcznie pobrać i zachować?
W pliku "Info Version 1.6" widzę wiele linków do stron MS ....update/v3/static/trustedr/en, który z nich właściwy? Grupa linków? Bardziej wygląda mi to na jakieś serwery lustrzane (?) i aplikacja odpytuje każdy po kolei i sprawdza który dziś gada i z niego ciągnie ten plik? Robiłem próby na wskazanych w pliku adresach, ale przeglądarka albo wywala puste okno albo błąd 403. Tych plików certyfikatów jest wiele? Czy wynikowo to pobiera jeden klocek certyfikujący? Widzę, że zaprzęgnięty do projektu wget się łączy kolejno przynajmniej z kilkoma adresami i tak jakby ich nie mógł pobrać i przeskakuje dalej (lub pobranie zakończone błędnie wizualnie w oknie komend odbieram jako nieudaną próbę), chyba że źle widzę, a dzieje się to tak szybko, że nie można tego precyzyjnie gołym okiem prześledzić i wydłubać - przynajmniej na moim etapie :) A tu chodzi o paczkę offline, że bez łączenia z netem jestem w sobie te certyfikaty na piechotę zaktualizować.