Re: [WINNT] Windows XP Home - błąd pobierania plików ze stron google, c

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows XP Home - błąd pobierania plików ze stron google, certyfikat?
From: "jedrek" <wonzespamem@w.on>
Date: Wed, 17 Feb 2021 12:00:16 +0100
Takie coś ktoś sklecił
http://www.zone94.com/downloads/programs/windows-xp-integral-edition/123-windows-xp-professional-sp3-x86-integral-edition

Czytamy tam:
" Updated Windows XP Root Certificates Update (KB931125) from "September 2020 v41.0.2195.2009" to "January 2021 v41.0.2195.2101"

Gdzie takowa poprawka się znajduje do ręcznego pobrania?
Czemu stron https://www.catalog.update.microsoft.com
milczy na temat poprawki KB931125. Setki innychch KBxxxxx w tej bazie można bezproblemowo odkopać dla xp, xp64. A szukając po słowach kluczowych "Root Certificates Update" znajduje poprawkę dla... win2000. Śladu dla xp nie widać czegoś takiego. Niektóre fora wskazują, że coś z poprawką KB931125 było nie tak i wycofana była (?)

Znalazłem w nieoficialnych wykopaliskach coś starszego dla certyfikatów z roku 2013
http://chomikuj.pl/TEAM-BLZ/PROGRAMY/Mega+Paczka+Aplikacji+2015/MS+Windows+OS+*26+Office+Suite+Updates/*5bOperating+System*5d/KB931125+Windows+Root+Certificate+for+XP+SP3+(NOV+2013)
Tylko jakaś to dziwna wersja, File version 6.0.6000.16386 (vista_rtm.061101-2205) Czyżby ona była dedykowana dla visty, a dla xp były jeszcze jakaś inna wersja? Czy mam rozumieć, że wszystkie wersje KB931125 nazywały się po prostu rootsupd.exe?

Jeżeli nawet założymy, że nie ma poprawki-gotowca dla certyfikatów, to jest jakaś opracowana ręczna metoda aktualizacji certyfikatów? Np. jeżeli googlopodobne strony burzą się o certyfikat, to można dla tej grupy stron jakąś metodą chałupniczą
ręcznie taki obecnie obowiązujący certyfikat dodać do systemu xp?

Jak rozumiem windowsupdate.microsoft.com to dla xp już strona martwa? Bo ponoć jak wyczytałem od mniej więcej zeszłego roku już przestała obsługiwać xp (ponoć kwestia szyfrowanie, które obecnie używane jest "zbyt nowe" dla xp?) i pozostaje tylko ręczna zabawa z poprawkami?