Re: [WINNT] win81 non unicode programs

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] win81 non unicode programs
From: PiteR <email@fauszywy.pl>
Date: Wed, 20 May 2020 21:28:12 +0100
in <news:5ec5850b$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
user Andrzej P. Wozniak pisze tak:

> MS SansSerif jest bitmapowym fontem ekranowym *.fon, który zawiera
> tylko jedną stronę kodową zgodną z aktualnie ustawionym językiem
> interfejsu.

tylko się nie denerwuj, że nie nadążam ;)

tak podejrzewałem, że zawiera tylko jedną stronę kodową doczytałem tu
https://www.ghisler.ch/board/viewtopic.php?t=45290

a taki MS Sans Serif w dobrej stronie kodowej jest obecny w systemie?
czy nie zainstalował sie w ogole bo instalowałem angielski win?
czy plik fontu różni sie nazwą zależnie od strony kodowej?

> Notatnik w Win8x jest aplikacją unikodową, więc ustawienia dla
> aplikacji nieunikodowych go nie dotyczą.

Wiem, że notatnik jest aplikacją unikodową ale tam najłatwiej mi
sprawdzić że MS Sans Serif jest nadal w złej stronie kodowej Western
menu Format -> Font czy moze się "naprawiło" na Central European

W jednym moim kompie zmiana Lokale przestawiła western na central
european po restarcie w drugim kompie nie chce sie przestawić.

> Jeśli będziesz używał tylko fontów TrueType/OpenType
> (*.ttf/*.otf), to unikniesz kłopotów ze znakomitą większością
> programów używających alfabetu łacińskiego. W tym przypadku
> powinieneś wybrać Microsoft Sans Serif, który ma metrykę niemal
> identyczną jak font MS SansSerif i jest wielojęzyczny.

Już tak zrobiłem że wybrałem Microsoft Sans Serif gdzie mogłem ale mam
programy gdzie nie mogę wybrać bo pewnie tworca zakodował nazwę MS Sans
Serif w exe.

Internety piszą że jakis drobny błąd przy instalcji systemu powoduje,
że nie można potem przestawić strony kodowej.

Czy to brak zainstalowanej Polskiej klawiatury czy pakietu językowego
PL a potem przestawianie Lokale? Podobno kolejność czegoś jest ważna.

--
Piter

człowiek chciał być królem planety
więc matka natura dała mu koronę