Re: [WINNT] win81 non unicode programs

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] win81 non unicode programs
From: PiteR <email@fauszywy.pl>
Date: Wed, 20 May 2020 19:11:49 +0100
in <news:XnsABC2C0E48E4F0PanElektronik@127.0.0.1>
user PiteR pisze tak:

> Czy mogę gdzieś sprawdzić porównać np w rejestrze
> co to robi (żeby wychwycić różnicę)? albo odczytać stan System
> Locale w cmd?

znalazłem, sprawdzić to można zapodając w PowerShell

Get-WinSystemLocale | Select-Object Name, DisplayName,
                        @{ n='OEMCP'; e={ $_.TextInfo.OemCodePage } },
                        @{ n='ACP';   e={ $_.TextInfo.AnsiCodePage } }

Name  DisplayName     OEMCP  ACP
----  -----------     -----  ---
pl-PL Polish (Poland)   852 1250

Czyli System Locale jest dobrze przestawione z English 1252 na PL 1250.

Wygląda że non-unicode program ma zaszytę w sobie ustawienie że
MS Sans Serif jest do wyswietlania menu ale nie wybiera z jakiegoś
powodu tej czcionki w stronie Central European tylko Western
lub gadanie pomiędzy tym programem a windowsem nie ma prawidłowej
konwersji.

Jeszcze jeden pomysł że nie ma w Windowsie zaistalowanego odpowiedniego
fontu MS Sans Serif (albo jest ukryty) i program wybiera sobie podobny
font z listy. Ma to sens?

http://piterpro.private.pl/img/non_unicode_MS_SansSerif.jpg
http://piterpro.private.pl/img/non_unicode_MS_SansSerif_02.jpg

--