Re: [WINNT] Smutni, nie-Wierni

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Smutni, nie-Wierni
From: jaNus <piszcie.sobie.n@berdyczow.pl>
Date: Wed, 25 Dec 2019 22:35:35 +0100
W dniu 25.12.2019 o 13:50, MF pisze:
skąd w tobie taka nieopanowana, maniacka potrzeba „udowadniania”, że
 jakiś on istnieje?

Wolę mieć przyjaciół, którzy się bogacą, choćby i duchowo (ale
materialnie też!), niż zażywać schadenfreude z tego, że popadli w
kłopoty. Wolę dzielić się optymizmem, niż propagować "nie da się!",
przedkładam pomoc innym, nad sypanie piasku w tryby. Lepsza nowina
dobra, niż zła, uśmiech, nad łzy, i zgrzytanie zębów, radość nad smutek
i zgorzknienie.

A poza tym jestem nade wszystko >>państwowcem<<, zaś dobry chrześcijanin
ze mnie jest niezbyt "dobry". To nie Państwo chcę wykorzystać na cześć i
pożytek Kościoła, lecz ten ostatni zaprząc do budowy społeczeństwa ludzi
szczęśliwych, obywateli zadowolonych z budowy Państwa-jak-najlepszego.

Bez silnych zasad moralnych, bardziej wymagających niż prawo kodeksowe,
budowa Wolnego Rynku jest pracą syzyfową. Zaś etyki, powszechnie
akceptowanej, i efektywnie kształtującej postawy, nie da się zbudować
"naukowo": to oczekiwanie absurdalne! Nauka może badać, i wyrokować "o
tym co jest", a nie o tym, "co być powinno", bo na to drugie jest
absolutnie nieadekwatna. Tylko sankcja autorytetu transcendentnego może
ufundować etykę powszechnie akceptowaną, i z rzadka jedynie podważaną.

Czy On istnieje — to zagadnienie do badania przez fachowców:
wykształconych teologów. Tych, co tak ważny problem chcą rozgryzać przy
pomocy argumentów z magla, i z użyciem *wyłącznym* ich ptasiego móżdżku,
powinno się wysyłać na reedukację, jak to robił agnostyk Mao. Praca na
roli pomagała skośnookim intelektualistom odzyskać dystans do spekulacji
i dzielenia włosa na siedemnaście...

--
Rzeczy warte polecenia, bo polecać rzeczy DOBRE warto!
https://myphone-explorer.en.softonic.com/  Free!