Re: [WINNT] Wydymał mnie i się nawet nie zorientowałem od razu...

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Wydymał mnie i się nawet nie zorientowałem od razu...
From: "Grzegorz Niemirowski" <grzegorz@grzegorz.net>
Date: Fri, 19 Jul 2019 23:38:16 +0200
Yerine Ictimai <ictimai@yandex.ru> napisał(a):
A ciekawe, czym jest ten wynalazek?

Taki Linux w Windowsie 10, pozwalający na uruchamianie linuksowych programów pod Windows. Został stworzony z myślą o programistach przyzwyczajonych do linuksowych narzędzi. Oczywiście można go stosować też do innych rzeczy.

Oryginalnie był to podsystem do uruchamiania linuksowych binarek typu ELF. Nie można było tego nazwać ściśle Linuksem, bo nie było jądra Linuksa. Obecnie używany jest lekki wirtualizator, pod którym chodzi linuksowe jądro. W każdym razie jest to oficjalny microsoftowy komponent, który można zainstalować sobie na Windows 10 korzystając ze sklepu MS. Do wyboru jest obecnie kilkanaście różnych dystrybucji.

--
Grzegorz Niemirowski
https://www.grzegorz.net/