Re: [WINNT] xp vista i 264

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] xp vista i 264
From: "Andrzej P. Wozniak" <uszer@poczta.onet.pl.invalid>
Date: Tue, 1 Jan 2019 21:13:07 +0100
Osoba podpisana jako PiteR <email@fauszywy.pl> w artykule
<XnsA9CAB08A4424DPanElektronik@localhost.net">news:XnsA9CAB08A4424DPanElektronik@localhost.net> pisze:

Andrzej P. Wozniak pisze tak:

xp vista i 264
Jaki jest najnowszy trik żeby filmy z yt chodziły w Firefoxie?
Podaj przykładowe linki, bo nie chce mi się bez wyraźnej potrzeby
zakładać nowego profilu w Firefoksie.
Właśnie zrobiłem wg strony http://wp.xin.at/archives/4059
i jak na razie jest niby ok

A, to miałeś na myśli – to jest obsługa DRM i HTML5. Youtube działa bez
tego. Obsługę samego H.264 bez DRM zapewnia zainstalowany z Firefoksem
kodek OpenH.264, a FlashPlayer też działa na youtubie i obsługuje mp4
z H.264. Przykładowo uruchomiłem 1080p video z kanału Vevo.[1]
Podejrzewam, że bez DRM mogą być niedostępne filmy z Youtube Red, którego
i tak w Polsce nie uświadczysz, a na pewno są niedostępne niektóre filmy
z naszych serwisów VOD. Niektóre serwisy dla odmiany wymagają Silverlight.

A odtwarzać jeśli tylko mogę, to wolę offline, bo odtwarzanie full HD
w Firefoksie to obciążenie obu rdzeni mojego procesora na 100%. Musiałem
w Firefoksie wyłączyć akcelerację sprzętową, bo po jej włączeniu nawet na
prostych stronach przeglądarka zaczyna losowo robić linie kolorowego szumu,
a potem wywala się przy zamykaniu.

strona testowa
https://www.youtube.com/html5
pokazuje wszystko zaptaszkowane.

Mam środkową kolumnę oznaczoną krzyżykami, a Vevo full HD gra.

[1] Niektóre strony sprawdzają wersję Windows lub wersję Firefoxa. Wtedy
może pomóc zmiana User Agent. Według wcześniejszej instrukcji otwierasz
about:config i dodajesz ustawienie typu łańcuch (string) o nazwie
general.useragent.override
i wartości
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:57.0) Gecko/20100101 Firefox/57.0

Udajesz wtedy, że masz Firefoxa 57 pod 32-bit Windows 7. Nowszej wersji
Firefoxa nie próbuj ustawiać, bo strona może zaserwować coś, czego
wersja z XP nie strawi. Vista jest traktowana nawet gorzej niż XP, więc
podawanie NT 6.0 też nie ma sensu.

Jak widać, czasem coś można prościej i lepiej…

--
Andrzej P. Woźniak uszer@pochta.onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)