Re: [WINNT] Program pokazujący aktywność dysku, co windows rzeźbi na dy

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Program pokazujący aktywność dysku, co windows rzeźbi na dysku
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 06 Dec 2018 18:34:44 GMT
Witaj Grzegorz Niemirowski, 06 gru 2018 w
news:pub7v6$t8$1@node1.news.atman.pl napisałeś/aś:

> Dobrze kombinujesz. PID4 to jest jądro systemu, a więc m.in.
> wszelkie sterowniki działające w przestrzeni jądra, w tym sterownik
> NTFS. Widać jak proces System modyfikuje takie pliki jak MFT czy
> plik wymiany. Jak jest antywirus to jego aktywność też będzie pod
> PID 4.

Jeśli sterownik NTFS, tzn. może tu chodzić rzeczywiście o jakiś cache
systemowy? Czyli to że system 4 podpina się pod dosłownie wszystko(wył.
antywirus) - przeglądarkę, TC, dowolny program - jest ok?
Z drugiej strony np. kopiowanie wygląda tak, że explorer odczyt pliku, a
w tym samym czasie tenże system odczyt tego samego pliku z podobną
prędkością i system zapis tego pliku.