Re: [WINNT] Program pokazujący aktywność dysku, co windows rzeźbi na dy

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Program pokazujący aktywność dysku, co windows rzeźbi na dysku
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 06 Dec 2018 13:11:25 GMT
Witaj jedrek, 06 gru 2018 w news:109OD.243879$%N3.67949@usenetxs.com
napisałeś/aś:

> Poszukiwany program co pokaże aktywność dysku i wskaże proces,
> aplikację, która w danym momencie coś tam sobie pyka
> (zapisuje/odczytuje) po dysku. W windowsach widzę to nagminne, i im
[...]
> Da się na windowsie w ogóle osiągnąć taką rzeczywistą bezczynność na
> pełni uruchomionym windowsie (a nie że tam w jakiś hibernacje,
> uśpienia system przechodzi).
> Po prostu odpalamy system, nic mu nie zlecamy, nic mu nie klikamy i
> system na zostawić dysk w spokoju.

Myślałem, że tylko ja taki zboczony. Miałem ostatni nt. pisać, ale mi
się odechciało.
Nie da się. Coś się zmieniło, bo pamiętam jak parę lat temu osiągnąłem
taki stan, że w idle była aboslutna cisza - dysk nieaktywny.
Niedawno zainstalwałem W7 i okazuje się że w idle cały czas jest
aktywny proces system PID 4. Przewaga zapisu. Tyle, że wszelkie
narzędzia twierdzą że pliki, które on rusz tak naprawdę dotykane są
przez inne programy. Podrjrzewam, że to jest jakby pośrednik - cache.
Wyłączenie całkowite antywirusa poprawia sprawę. Możesz też poszukać,
jakie usługi można powyłączać - możliwe że to któraś z nich. WSearch,
to wiadome.
Co do programów:
Procmon - filtr na operacje read/write i widzisz co rzeźbi. Oraz z
Nirsoftu:
AppReadWriteCounter, FileAvtivityWatch
No i windowsowy monitor zasobów. Jestem ciekaw, czy u ciebie też
proces System jest na okrągło aktywny?