Re: [WINNT] Czym testować dysk?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Czym testować dysk?
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Sun, 30 Dec 2018 20:26:13 +0100
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 30 Dec 2018 11:04:46 +0100
 doszła do mnie wiadomość  <5c289841$0$478$65785112@news.neostrada.pl>
od "Bartosz" <bar@tosz.com>  :
>Użytkownik "HF5BS" <hf5bs@t.pl> napisał w wiadomości

>Na stronie
>https://www.instalki.pl/programy/download/Windows/narzedzia_inne/Hirens_BootCD.html
>są 2 wersje: 1.0.1 i 15.2 (chociaż chyba tez 1.0.1) różnej wielkości.
>Którą pobrać, która jest lepsza?

Ja bym spróbował MHDD, jest zawarty na obrazie płytki SystemRescueCd:
http://www.system-rescue-cd.org/Download/
Można też mieć obraz samego MHDD(warto go mieć na penie z dosem, bo
czasem trzeba mu config modyfikować czy zrobić skrypty):
http://hddguru.com/software/2005.10.02-MHDD/
Kontrola SMART z samego systemu to CrystalDiskInfo:
https://crystalmark.info/en/download/

Z tego, co ostatnio widzę(dotyczy HDD, nie SSD), pierwszym objawem
padu dysku jest pojawienie się dodatniej wartości parametru SMART
C5(sektory niestabilne). Victoria lub MHDD dają sobie radę z tymi
sektorami, ale jeśli ilość tych sektorów narasta podczas testu, to
dysk staje się niepewny(do śmieci).