Re: [WINNT] Czym testować dysk?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Czym testować dysk?
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Mon, 31 Dec 2018 08:31:39 +0100
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 30 Dec 2018 23:20:27 +0100
 doszła do mnie wiadomość  <5c294561$0$491$65785112@news.neostrada.pl>
od "Andrzej P. Wozniak" <uszer@poczta.onet.pl.invalid>  :
>Osoba podpisana jako Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>

>MHDD jest stary i nie w każdym przypadku (zależnie też od chipsetu płyty
>głównej) poradzi sobie z najnowszymi dyskami SATA, szczególnie SATA 3
>większymi od 1 TB. Jeśli komuś działa dla tachich przypadków, niech się
>pochwali szczegółami.

Przed chwilą odpaliłem z SystemRescueCd na płycie P5Q-E, dyski
przestawione na emulację IDE, zobaczył zarówno 1, 3 jak i 6 TiB,
skanowanie szło ok(skanowałem końcowe obszary dysków).
Zarówno MHDD jak i Victoria nie są już wspierane, więc nie dam
gwarancji na to, że zadziałają na dowolnym sprzęcie.

Z innych programów to jeszcze może HDD Sentinel for dos:
https://www.hdsentinel.com/hard_disk_sentinel_dos.php
HDAT2(wspierany):
https://www.hdat2.com/
płatny SpinRite:
www.grc.com
WHDD(Linux)(jest na SystemRescueCD):
https://whdd.github.io/

W normalnej pracy(nie dotyczy dysków SSD) wystarczy obserwować Smart
C5 i 05, dopiero jak te parametry się zmienią, to interweniować ww
programami(niech sobie w tle ciągle pracuje CrystalDisk i informuje o
zmianach).
Pytający, jeśli nie ma w tym doświadczenia i będzie pracował metodą
Macajewa-Pierniczenki, to sobie może coś napsuć.