Re: [WINNT] Wolny transfer hdd

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Wolny transfer hdd
From: "n" <n@a.e>
Date: Thu, 22 Nov 2018 21:53:32 +0100
Pracuję na Black 2,5'' 750 GB (WDC WD7500BPKT) pod Win 10 i praktycznie żadna
róznica do SSD (od czasu do czasu dłuższa zwiecha, a poza tym nic).
Standardowo podzielony, dwie partycje (widoczne) czyli C: i D: 2x po 370 GB
zakładane i sformatowane instalatorem Win 10.
w BIOS włączone Native SATA, AHCI, GPT i UEFI.
Jest tak szybki, że zrezygnowałem z wymiany na SSD (charakterystyczny szum
talerzy trochę męczy i tyle).
Lapek z Sata II (3 GB/s).
Z ciekawości skopiowałem teraz plik 4 GB *.ts z D na C:
Odczyt średnio 30 MB/s, zapis średnio 15 MB/s (czyli ładował do pamięci), po
zakończeniu odczytu zapis z pamięciu do 120 MB/s.
Stetoskopu nie mam, ale w nim nie słychać głowic, lecz jednostajny szum talerzy.
Kopiowanie na NAS leci ok. 60 MB/s.

Żaden dysk nie lubi napełniania pod korek.