Re: [WINNT] HDD S.M.A.R.T.

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] HDD S.M.A.R.T.
From: "HF5BS" <hf5bs@t.pl>
Date: Sat, 7 Apr 2018 05:11:59 +0200

Użytkownik "MarkPunk" <markpunk@poczta.fm> napisał w wiadomości 0551e11f-0a00-43f8-998c-e72f95f3e127@googlegroups.com">news:0551e11f-0a00-43f8-998c-e72f95f3e127@googlegroups.com...
czy jest jakiś tool, który sprawdził by status SMART w tle (wg harmonogramu) i wysłał email jeśli jest błąd

Yyy... czy jest CO?
Aha, narzędzie... Od dawna na pewno jest. Nazwy i szczegółów nie pomnę, ale już ponad 10 lat temu czegoś używałem. Na niektórych kompach przy starcie w BIOS można zaznaczyc opcję, że przy POST, jeśli coś z dyskiem jest nie-halo, to BIOS piszczy, że go boli. Mam to na 2 swoich kompach, a spotkałem się na jeszcze wielu. Zero zewnętrznych programów, po prostu, odpalam maszynę i jak mi zapiszczy, to badam odpowiednim programem, albo jak się da, to uzdatniam dysk. I tak wolę - boli, to pisk, a badanie robię sam, nie zawsze chcę, by mi raptem wywaliło na pół ekranu, że ilość "Current Pending Sectors" przekracza wartość graniczną...
W niektórych kompach opcja jest na stałe włączona.

--
Pies może złamać serce tylko raz,
kiedy jego własne przestaje bić...