Re: [WINNT] Win 10, 64 czy 33 Bit?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Win 10, 64 czy 33 Bit?
From: BQB <adres.anty@spamowy.com.invalid>
Date: Mon, 26 Mar 2018 15:37:24 +0200
Trybun <cheilmx@jachu.ru> napisał(a):
Właściwie to głównie chodzi o RAM, którego wersje 32bitowe nie widzą w większym rozmiarze. Ogólnie tak jest że jedne gry chodzą pod XP a drugie pod 10, wersja 10tki nie ma znaczenia jeżeli chodzi o DirectX.. Ogólnie nie chodzi mi o porównywanie XP z 10 a o wersję 10. Czy ta 32bitowa nie będzie sprawiała opasłej kobyły i zadowoli się mniejszymi zasobami kompa, jednym słowem - czy coś zyskam instalując 32 bitową wersję?

Nic. Jeśli masz 4 GB RAMu, to nie będzie miało znaczenia czy zainstalujesz wersję 32- czy 64-bitową.

Podobno 10 32bit minimalnie mniej ram zużywa na starcie (podobno około 100 do 300MB), ale czy to prawda, tego nie wiem, jednak tylko na ten fakt, to nie bawiłbym się w wersję 32bit. Prawdopodobnie za jakiś czas znikną z "produkcji" wersje 32bit, tak jak dziś obecnie nikt nie robi już programów 16bit pod windows.