Re: [WINNT] Windows i Linux

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows i Linux
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 05 Feb 2018 20:40:15 GMT
Witaj Trybun, 05 lut 2018 w
news:5a7866cf$0$596$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

> na jednym dysku, ale bez LILO czy GRUBa? Podobno jest jakiś program
> pod Windows modyfikujący MBR w sposób że przy starcie kompa
> użytkownik ma wybór między Pingwinem a Windows.

A da się zainstalować linuxa obok windowsa tak, żeby nie wpychał tego
Lilio, gruba? Nie sądzę. Czyli wg mnie po instalacji linuxa będziesz
musiał wywalić jego bootmanagera, przywrócić normalny sposób bootowania
windows i dodać jakoś do niego linuxa.
Teoretycznie, może plop boot manager? Da się go dopisać do bcd windowsa -
i nawet chyba wtedy nie musi być zainstalowany w mbr - i dalej on może
uruchamiać linuxa. Zgaduję.
No, ale na pewno w windowsach powyżej XP żadne sztuczki z boot.ini nie
przejdą, bo został "zastąpiony" przez BCD.