Re: [WINNT] Zepsuta płyta DVD do KŚ 1/2018?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Zepsuta płyta DVD do KŚ 1/2018?
From: "HF5BS" <hf5bs@t.pl>
Date: Fri, 22 Dec 2017 21:51:07 +0100

Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <gnthexfiles@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:p1jdm3$255$1@node2.news.atman.pl...
być programy. Wadliwa płyta albo napęd. Jeśli czyta inne płyty, to wadliwa płyta.

Nienajlepsza implikacja.
Zwalonych napędów, co to jedne płyty czytały, a jakiejś innej nie, która to płyta czytała się gdzie indziej, nie liczę już. Może po prostu płyta ma jakieś wtręty w formacie, przez co napęd jej nie rozpoznaje, bo ma np. starsze firmware, więc ani płyta, ani napęd, nie muszą być zepsute, mogą się po prostu nie rozumieć...? No, coś jak moje z Wami spory, co do niegrania filmów na YT, pod XP. Filmy mogą być w pełni sprawne, odtwarzacz takowoż, a nie odpali się, bo się (tu: celowo) nie rozumieją. Z rzadka spotykałem, że przyczyna niegrania płyt, była w samym systemie, na podobnej zasadzie, jak niegranie filmów (np. przestarzałe stery), coś się gryzło. Czasem ta płyta, niewidziana przez system, mająca problemy z odczytem (do read error włącznie), jeśli była "butująca się", to odpalona z BIOSu zapylała, aż furczało. Mam pewne konkretne obserwacje dotyczące np, uszkodzonych dysków i prób ich czytania, ze skutkiem (plus/minus) silnie zależnym od tego, na czym, a nawet pod jakim programem, było uruchomione zadanie odczytu. Popieram zatem argument zapuszczenia płyty na innym systemie. Można spróbować, u mnie działa, odpalić program Victoria (oczywiście, pod Szklarnię, używam v4.46b, lub nieoficjalnej v4.47, jest w necie) i zadać mu przeczytanie wszystkich sektorów płyty. Uwaga, czasem pod sam koniec wyskakują błędy czytania tam, gdzie nie ma już danych, na prawie każdej płycie taki obszar jest (nie Lead-in, ani lead-out), nie zawsze to wystąpi. Jeszcze jedno bym sprawdził, tu też zauważyłem dużą zależność powodzenia próby odczytu, od pewnego ważnego czynnika - jest nim napięcie zasilania (i jego stabilność), jakie dostaje napęd.

--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
(C) Zygmunt Freud.