Re: [WINNT] Co wybudza Windows 10?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Co wybudza Windows 10?
From: "HF5BS" <hf5bs@t.pl>
Date: Sun, 19 Nov 2017 14:23:04 +0100

Użytkownik "Marek S" <precz@spamowi.com> napisał w wiadomości news:oupbnd$t77$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2017-11-18 o 03:39, HF5BS pisze:

Mysz przy uśpieniu świeci? Zdarza się, stąd moje pytanie.

Nie, nic takiego się nie dzieje. Zresztą nie wiem o co pytasz: czy o jej

Rozumiem... znaczy się, mysz pobudzona raczej nie jest, ale cały czas może być w fazie gotowości.
Np. może ustawione jest wybudzanie/odpalanie kompa, przez LPM/PPM?
Na dużym kompie, przy XP nie działało, ale przy W7, po LPM, komputer się budził. Podobnie w BIOSie mogłem ustawić budzenie klawiaturą, ale nie korzystałem (działało), jeśli, to myszą. Moja mysza, przy klikaniu na uśpionym kompie, pomrygiwała optyką, choć często nic się dalej nie działo. W jednej ze starszych płyt, aby ta opcja zadziałała (budzenie LPM), musiałem na płycie przestawić jakąś zworę, w pobliżu portu PS/2. A w innych nie trzeba było.

spód czy o kontrolki na jej górze. Jeśli o spód chodzi, to w IR nie

O spód, czujnik optyczny.

widzę niczego więc trudno odpowiedzieć :-) Kontrolki na górze zapalają tylko gdy ruszę mysz po dłuższej bezczynności i poruszeniu jej w celu np. wybudzenia komputera. Przy czym drobne ruchy są ignorowane. Mysz to Logitech M720 Triathlon.

A spróbuj odłączyć mysz, albo zerknij w BIOS, czy ma ustawione jakieś zdarzenie z udziałem myszy. Albo najlepiej oba i może wtedy coś wyjdzie? Skrajnie, to bym odpiął, co się da, i próbował namierzyć sprawcę.

Ale... jest ale. Po zainstalowaniu ostatniej "grubej" aktualizacji Windows do wersji 1709 problemy ustały. Funkcja usypiania komputera, która też przestała działać też funkcjonuje poprawnie.

Może coś pogwałcili ze sterami, że system nie usypiał dak do końca?
Najważniejsze, że działa. Ja do dziś wspominam, jeszcze z czasów W98(SE), jak po jednej z poprawek, na potęgę zaczął się wypieprzać OE6 ("Program wykonał..."), po naciśnięciu ENTER w pisaniu wiadomości. Losowo, nie było się w stanie tego przewidzieć. Na tyle to losowe, częste i upierdliwe, że odpowiadając, przeklejałem tekst do Notatnika, tam realizowałem odpowiedź i gotowy tekst wklejałem z powrotem, wtedy się udawało. Najgorsze, że M$ nie naprawił tego od razu. Łatwo sobie wyobrazić użyty zasób słownictwa łacińskiego, gdy ma się już wklepane 10 kilo tekstu, po nawet kilku godzinach, z przemyśleniami, spostrzeżeniami, itd., komponowaniem wypowiedzi, aby była czytelna, a tu "Program wykonał niewłaściwą operację i nastąpi jego zamknięcie" (dobrze, że nie cały system, na szczęście). Ch.. bombki strzelił, choinki nie będzie... Tak mi się luźno przypomniało.

--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
(C) Zygmunt Freud.