Re: [WINNT] HD Tune nie pokazuje wyników zw zakładce Health

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] HD Tune nie pokazuje wyników zw zakładce Health
From: kmark <markotar@o2.pl>
Date: Wed, 20 Sep 2017 23:22:11 +0200
Problem został ostatecznie rozwiązany:
1-Przyczyną restartów była wadliwa praca zasilacza (Feel II).
Wymieniłem zasilacz na inny i po problemie.
Stary zasilacz nie miał spuchniętych kondensatorów, ale był nieprawdopodobnie zakurzony (prawie 10 lat nie odkurzany; w środku wszystkie elementy były przykryte prawie sfilcowaną "kołderką" kurzu). Nie wiem, czy przyczyną było to zakurzenie, bo odkurzanie przeprowadziłem po podmianie zasilaczy. Może to kiedyś sprawdzę, bo teraz nie chcę już kombinować.
Teraz będę takie odkurzanie wykonywał przynajmniej raz w roku.
Nigdzie nie spotkałem się z zaleceniem, aby przy okazji stosowania zabiegów higienicznych we wnętrzu komputera, rozkręcić zasilacz i tam dokładnie odkurzyć. Prawdopodobnie zabieg ten nie został uznany za całkowicie bezpieczny, więc autorzy różnych instrukcji higienicznych nie chcieli wziąć odpowiedzialności za ewentualne skutki takich czynności.

2-Brak wskazań w okienku "Health" programu HD Tune spowodowany był nieaktualnym sterownikiem. Skuteczne rozwiązanie podał Olek w poście dnia 21.09.2017 o godzinie 19:36. Nie popisał się support Gigabyte, który uznał, że w mojej konfiguracji sprzętowej taki wynik jest niemożliwy (odpowiedziano, że dla systemu Windows 7 nie ma i nie będzie sterowników odpowiedzialnych za tę funkcję, ponieważ moja płyta jest już tak stara, że wsparcie do niej zostało dawno zaniechane).
Olkowi jeszcze raz Wielkie Dzięki.