[WINNT] W zasadzie OT... Ale może ktoś mi podpowie? Czyli Gugiel spier(c

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] W zasadzie OT... Ale może ktoś mi podpowie? Czyli Gugiel spier(cenzura)ił Youtube...
From: "HF5BS" <hf5bs@t.pl>
Date: Fri, 4 Aug 2017 22:02:36 +0200
Hej!
Skręciłem u siebie z okna filmik, jak u mnie było widać sprawy związane z Godziną "W". Po pewnych trudach - wrzucanie nie działa w starej Operze - nie idzie transfer, film wrzuciłem i opisałem. Jako, że mam zwyczaj pobieżnie choćby sprawdzać, czy coś z tego będzie, odpaliłem film w przeglądarce i dostałem komunikat (CTRL-C - CTRL-V)

Twoja przeglądarka nie rozpoznaje obecnie żadnego z dostępnych formatów wideo. Kliknij tutaj, aby wyświetlić najczęstsze pytania na temat filmów w standardzie HTML5.

Rozumiem, stara Opera, nie wspierana, ale... To samo mam w nowej Operze, regularnie aktualizowanej, jak i Fx, aka FF, aka Firefox, wg programu najnowsza wersja, podobno ostatnia, którą wciąga XP. Tak samo też dzieje się w Avast Safe Zone Browser, wizualnie identycznej z nową Operą. Vivaldi, luźny klon starej Opery, jedyna i ostatnia wersja na XP (v1.0), w ogóle komunikuje błąd chyba nawet nie próbując odtwarzać, albo YT widzi nietypowe zgłoszenie klienta i w ogóle mu odmawia...? IE8 w ogóle, coś próbuje załadować, ale tu nie narzekam, bo już od dawna powiedzieli tam w guglu "be" dla WIE. I ładowanie kończy się białym, pustym ekranem. Ale, co oni tam za przeproszeniem pojebali, że połowa co najmniej nowych filmów na YT, mówi "be" przy próbie odtworzenia? Dziwne, film ruszył, jak... odpaliłem go ze smartfona, zalogowanego na konto google (spoko, net włączaqm tylko, gdy potrzebuję), na nim się odegrał pięknie i zaczął grać też z przeglądarek, co za cholera? Tak, jakby odtworzenie go ze smartfona, przełączało coś-tam w guglu, aby także na przeglądarce poszło...? Ale... wrzuciłem film 1920x1080. A zdążyłem już wyśledzić, że film wpada tam już tylko 1280x720, no dobra już, przeboleję. Ale nawet to nie, na sztywno jest 360 rozdziałka, niezależznie od właściwej na filmie.
Co oni tam popieprzyli z tym YT, zmowa z M$, żeby W10 sobie ładować?
Proszę, podpowiedzcie, jak pozbawić przeglądarkę, przynajmniej jedną (lista: stara Opera, nowa Opera, Vivaldi 1.0, FF 52.coś.tam, Avast Safe Zone Browser, bo na IE8 nie liczę, gugl całkowicie się na to wypiął, Chrome wywaliłem, bo robił jaja, chcąc się aktualizować wersją nie odpalającą się pod XP), albo lepiej może system, możliwości działania z HTML5, ale tak na amen? Jeśli tylko by odpalało by we Flashu, co nadal na YT działa, ale dopiero, jak nie powiedzie się odpalenie HTML5, lub przy edycji filmu, to było by gites, bo pod flashem nie ma żadnych istotnych problemów.
Jeszcze jakieś 2 tygodnie temu wrzucane filmy grały normalnie...

Ki diabeł smoli?

--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
(C) Zygmunt Freud.