Re: [WINNT] Letni offtop o XP

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Letni offtop o XP
From: "Radoslaw Szwed" <radekszwed@pochta.fm>
Date: Tue, 1 Aug 2017 10:44:08 +0200
Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <gnthexfiles@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:olo4d9$dlq$1@node1.news.atman.pl...
z <z@z.pl> napisał(a):
Typowy przykład beztroski i nieodpowiedzialności. Nie trzyma się danych produkcyjnych w niebezpiecznych, niewspieranych, przestarzałych systemach. W domu niech każdy robi co chce, ale w każdej poważniejszej firmie takie przypadki są tępione. Naprawdę nie ma się czym chwalić.

Nie strasz,  nie strasz bo.

Nie zrozum mnie w większości przypadków  bardzo rzeczowo i konkretnie
odpowiadasz (szacun) ,ale czasami zastanawiam się czy nie jesteś
płatnym agitatorem Microsoftu :)

Są maszyny CNC do obróbki materiałów (np. drewna) na tych maszynach
w moich znanych przypadkach (około 45-50 maszyn) są systemy:
Dos, Windows 3.11, Windows 98, Windows XP.
Według tego co czytam to od końca zeszłego wieku maszyny pracujące
pod Dos i Windows 3.11 powinny chyba już dawno nie pracować będąc
zawirusowane, zhakowane, a właściciel firmy ze strachu,
że w/w systemy nie ma maja "wsparcia" powinien chodzić co najmniej
w pieluchomajtkach  :>

A teraz trochę bardziej poważnie na maszynach z Dosem (lata zakupu 90-92)
i Windows 3.11 (zakup 94-96) nigdy nie było żadnych problemów z zainstalowanym
systemem mimo iż były podłączone do sieci aby nie było nieporozumień działają
do teraz.

Z pozostałymi Windowsami też nigdy nie było żadnych problemów mimo
iż w większości przypadków miały poblokowane aktualizacje automatyczne
i też nikt ich nie aktualizował ręcznie (odblokowane były tylko porty
do komunikacji z programem zarządzającym maszyną).

Klucze sprzętowe w większości przypadków działają tylko pod systemem
dedykowanym.
Można sobie zadać pytanie po co mi nowoczesny system na którym nie mogę
pracować?
Zawsze może się znaleźć "yntelygent" i napisać, że aby używać XP można go
zainstalować na maszynie wirtualnej. życzę powodzenia w obsłudze klucza
sprzętowego przez wirtualne maszyny (mam na myśli klucze przy pomocy
których są zabezpieczone w/w maszyny).

To tylko jeden z przykładów dlaczego XP jest używany.

Nowsze systemy może obsługują prawidłowo SSD, TLS, nowoczesne telefony i strony
www itd...
tylko z tego nie korzystam...

Pozdrawiam