Re: [WINNT] Zakup Windows 7

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Zakup Windows 7
From: "EZ" <no@spam.com>
Date: Tue, 20 Jun 2017 10:46:48 +0200
Użytkownik "Robert Winkler" <noone@nowhere.org> napisał w wiadomości news:5948d807$0$15195$65785112@news.neostrada.pl...
Używaną wersje można jeszcze znaleźć,
ale czasem zamiast na pełen system można trafić na upgrade
który bez wcześniejszej wersji upoważniającej do aktualizacji
jest bezwartościowy.
Kupujący zamieni więc problem, "skąd wziąć legalną kopie Windows 7"
na problem: "skąd wziąć legalną kopie Windows XP lub Vista w 2017 roku"
Używana wersja "pudełkowa/BOXowa" kupiona od kogoś, np firmy,
która jej nie upgrade'owała, mogłaby chyba być legalna? Czy się mylę?

Co do posiadania legalnej kopii Windows XP (Pro), to akurat taką mam.
Nawet 2 sztuki, jedną OEM, kupioną kiedyś z komputerem stacjonarnym,
i drugą, oficjalną, otrzymaną na płytkach razem z Vistą Business kupioną
z laptopem. Prawo do tego XP wynika z prawa do downgrade'u w związku
z wersją Business Visty.
Nie wiem jednak czy bylaby któraś z tych kopii traktowana jako legalna
przy aktualizacji, o której piszesz.

Mam jeszcze pytanie odnośnie komputerów 32 lub 64 bitowych. Mój laptop
jest stary, ale dobrze wyposażony i całkowicie mi wystarczy. Jest jednak
32-bitowy. Czy instalacja na takim komputerze systemu 64-bitowego
jest możliwa? Co z aplikacjami?

Pozdrawiam
EZ

P.S. W jednym z poprzednich newsów pisałam, że nie nigdy nie miałam
wersji wyższej niz Win XP. O tej Viście zupełnie zapomniałam, używałam
jej bardzo krótko. Przepraszam.