Re: [WINNT] Zakup Windows 7

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Zakup Windows 7
From: "HF5BS" <hf5bs@t.pl>
Date: Tue, 20 Jun 2017 11:23:25 +0200

Użytkownik "EZ" <no@spam.com> napisał w wiadomości news:5948e0ec$0$15201$65785112@news.neostrada.pl...
Mam jeszcze pytanie odnośnie komputerów 32 lub 64 bitowych. Mój laptop
jest stary, ale dobrze wyposażony i całkowicie mi wystarczy. Jest jednak
32-bitowy. Czy instalacja na takim komputerze systemu 64-bitowego
jest możliwa? Co z aplikacjami?

Jeśli architektura sprzętu jest 64, to możliwa. Jeśli fizycznie 32, to odmówi (kilka takich maszynek wprost mi odmówiło - instalator pysknął, że sprzęt jest 32 i nie wstanie, tak będzie leżał, mogłem tylko zakończyć działanie instalatora). Wirtualizacji 64 na sprzęcie 32 też OIMW nie zrobisz. (może jakiś programista da(ł) radę to zrobić, ale tak jakoś mi się skojarzyło to z niesmacznym dowcipem o puszczaniu pawia przez słomkę).

P.S. W jednym z poprzednich newsów pisałam, że nie nigdy nie miałam
wersji wyższej niz Win XP. O tej Viście zupełnie zapomniałam, używałam
jej bardzo krótko. Przepraszam.

Ja podobnie, stwierdziłem jednak, że jedyna rzecz, jaka by mnie interesowała z V, to pulpit z latającymi okienkami, z którego zrezygnowano już w W7, a przydałby mi się, gdyż pozwalał na szybki podgląd, co się dzieje pod spodem. Można założyć na XP, są w necie packi, ale jest to cokolwiek ryzykowne, ze względu, że jednak się przeszczepia obcą tkankę. Ale jak już... To działało to lepiej, niż na Viście :) Co powyżej XP, używałem niewiele, najmniej W8, W10 już jest dużo lepszy, ale za bardzo śmierdzi "Andrutem". Działa pięknie i szybko, ale nie odpowiada mi jego "andrutowa" filozofia wizualna. Więc można o mnie też powiedzieć, że używałem tylko XP, a pozostałych sporadycznie.
Więcej, to Linuksa, ale nie na stałe, ze względu na brak niektórych sterów.

--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
(C) Zygmunt Freud.