Re: [WINNT] Win XP & W-10, a boot menu

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Win XP & W-10, a boot menu
From: " \(c\)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>
Date: Sun, 12 Feb 2017 21:21:35 +0100

Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:o7jurs$e5l$1@usenet.news.interia.pl...

Jakoś na kilku komputerach instalowałem VistaBootPro, od Win7 do Win10
włącznie, i działa.

U sąsiada nie zadziałał. No ale może coś źle zrobiliśmy, bo ja na tym znam się słabo, a sąsiad to już całkiem nic. Przy próbie uruchomienia VistaBootPro wresja 3,03 (chyba) Windows-10 wyświetla, że "program przestał działać", i szukać niby będzie błędów, ale to szukanie jest pod znakiem zapytania, bo nic dalej się nie dzieje. A poza tym wykrzaczył się cały system (przy uruchamianiu), ale nie wiemy czy z powodu odpalanej VistaBootPro, czy też mojej dłubaniny w BIOS-ie i ustawiania tam różnych opcji dla dysków, m.in. AHCI, co było baaardzo poważnym błędem!

Natomiast można jeszcze instalować OS-y na poszczególnych partycjach (w
tym na różnych dyskach) i zainstalować jakiś maleńki manager rozruchu w MBR.

No przecież! Win-10 jest na C:, zaś XP na D:, ale najwyraźniej mają jakiś zbiór "startowy", który jest jakby "wspólny", ale tylko "jakby", bo ma jedynie identyczną nazwę, ale dla każdej z tych Wind - inną zawartość (tak zgaduję tylko). I ten plik jest zawsze na pierwszym dysku, tym, co się, jako de facto jedyny - bootuje. Zmienić tego nie można, ani w wewnętrznych parametrach w BIOS-ie, ani w generowanym przez niego boot menu, bo gdy dyski są w BIOSie ustawione na "Legacy", to pojawia się wybór, który pozwala tylko na wskazanie albo CDD/DVD, albo wprawdzie HDD, ale zusammen do kupy, bez rozbicia na C: D: E: ! Dopiero po ustawieniu na AHCI jest rozbicie na C: i D: (po nazwach dysków, nie po literkach), tyle, że gdy jest aktywne AHCI to nic nie chce się zabootować, za to robi się jakaś kaszana z plików. Chyba przyjdzie poprosić fachowca...

--
Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom  -  zależy ZNACZNIE bardziej.