Re: [WINNT] Win XP & W-10, a boot menu

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Win XP & W-10, a boot menu
From: " \(c\)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>
Date: Thu, 9 Feb 2017 18:21:46 +0100
Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:o7hvbi$d8k$1@usenet.news.interia.pl...

W dniu 2017-02-09 o 13:25,   (c)RaSz pisze:
(...)
 Jak zrobić sobie możliwość
bootowania z wyborem pomiędzy już zainstalowanym XP, a 10-ką?

Mylisz chyba BootMenu z BIOSa z programowym.

Oj tam, "mylę". W ogóle nie mam o tym bladego pojęcia!  ;)

Ale onegdaj miałem na jednym kompie dwa systemy, i wiem, że dzwonią, ale nie
wiem "w którym kościele"

W Win10 zainstaluj coś w rodzaju VistaBootPro lub EasyBCD.

Czy któryś z nich jest bezpłatny?

Ewentualnie doinstaluj jeszcze dodatkowo jakiegokolwiek linuksa, a on zobaczy
istniejące systemy.

Mam to zrobić dla sąsiada, a on jest mało kompatybilny z wszelakimi
nie-obcykanymi "nowinkami", znaczy: wolno się uczy. Aby jednak wspomóc jego
wiedzę, nawet wbrew niemu, to bym go może na pingwina namówił, lecz by uniknął
odstręczającego od nauki szoku, to bym mu postawił najłatwiejszą do nauki wersję
Linuxa. Pytanie za tynfa: którego pobrać, i skąd, oraz czy są całkiem darmowe
instalki? Z góry dziękuję!

--
Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom  -  zależy ZNACZNIE bardziej.