Re: [WINNT] instalacja XP

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] instalacja XP
From: ąćęłńóśźż <nie@dla.spamerow>
Date: Tue, 10 Jan 2017 17:48:58 +0100
XP, po prostu XP nie ma w systemie sterownika AHCI (późniejsze już bodajże od
Visty w górę mają), więc ten myk z linku nie może zadziałać (najpierw trzeba
Windowsom XP doinstalować sterownik AHCI przez Fn6+ dyskietka, koło się zamyka).
Wyskakuje błąd (BSOD o ile pamietam sprzed dwóch lat).
Na pewno jest obejście, ale jakoś nieznane.
Nie wiem, czy i co się zmienia w początkowych sektorach dysku, gdy w BIOS
przechodzimy z trybu IDE na AHCI.
Czy raczej zmiany zachodzą tylko i wyłącznie w rejestrze Windows?
Można postawić dwa identyczne systemy, tyle że jeden jako IDE, a drugi jako
AHCI i porównać - rejestry lub dyski (sektory).

Niby są porady, ale jakoś nie działają (OIDP 2-3 lata temu próbowałem różnych):
http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Hardware-and-Upgrade-Questions/Compaq-nc6320/td-p/580111

-----