Re: [WINNT] XP nie chce wystartować

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] XP nie chce wystartować
From: "HF5BS" <hf5bs@jo.pl>
Date: Thu, 27 Oct 2016 14:24:18 +0200

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości 1rgt2tkn2fsvf.1i1usb0eeimy1.dlg@40tude.net">news:1rgt2tkn2fsvf.1i1usb0eeimy1.dlg@40tude.net...
Witam
Po pewnych manewrach związanych z instalacją różnych linuksów (a tym
samym grubów) na obu moich dyskach przestał się uruchamiać mój XP.
Zgłasza że nie może znaleźć hal.dll albo on jest popsuty. No, banalne,
pomyślałem i prędko zrobiłem fixboot i fixmbr. Niestety, kicha :) No
więc sprawdziłem rzeczywiście czy jest ten hal.dll. Oczywiście był ale
dla pewności go zmieniłem na wyskubany z płyty instalacyjnej XP.
Niestety dalej bez skutku. No to co mogę jeszcze zrobić by odzyskać ten
XP?

Sprawdź, czy wpis w boot.ini wskazuje na właściwą partycję. Istotna jest pozycja w tablicy partycji, a nie jej fizyczne położenie. Do tego, może być potrzebne "wygolenie" podpisu dysku komendą spod dowolnego DOSa (sprawdzone, działa) fdisk /mbr. Należy też uważać na geometri dysku, Linux lubi to zmieniać i nie zawsze wtedy Winda odpali po takiej zmianie.

Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"