Re: [WINNT] Szukam (specjalnego) programu .flv -> .mp4

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Szukam (specjalnego) programu .flv -> .mp4
From: "Ewa" <E@wa.pl>
Date: Mon, 17 Oct 2016 23:20:31 +0200
Panowie, jeszcze raz bardzo dziękuję.
Moje ostatnie dodatkowe pytania wynikały z tego,
że w wątku jeszcze pojawiały się newsy.
Jak juz wcześniej pisałam, zależy mi na tym by móc
oglądać na TV także pliki zapisane kiedyś jako .flv.
Są to pliki wspomagające naukę języków obcych
i ważne w nich są 2 rzeczy: audio - żeby dobrze słyszeć
wymowę oraz wideo - na tyle by swobodnie odczytywać
teksty, które lektorzy zapisują na tablicy coś tłumacząc.
Program Pazera z ostatnio zastosowanymi przeze mnie
parametrami pozwala mi uzyskać pliki .mp4 spełniające
te warunki i to mnie w zupełności satysfakcjonuje.

Co do jakości obrazu na TV, to nie tylko gdy odtwarzam
coś z wcześniej zapisanych plików, w różnych formatach
i z różnymi parametrami, ale także w zależności od kanału
i programu/filmu, który jest nadawany, jakość obrazu jest
bardzo różna. Także odległość z jaką oglądam TV ma tu
oczywiście znaczenie.

Wybierając telewizor zastanawiałam się jaki wybrać:
- Full HD 1920*1080
- 4K UHD 3840*2160
Wybrałam Full HD, bo odradzono mi ten drugi z uwagi
na to, że niewiele programów jest nadawanych w tej
rozdzielczości i nie warto wydawać pieniędzy.
Zastanawiam się jaka byłaby różnica gdybym to samo
oglądała na 2 takich telewizorach stojących obok
siebie. Wiem, że obraz o większej rozdzielczości
można oglądać z mniejszej odległości. Ale jakie byłyby
wrażenie przy oglądaniu 2 takich telewizorów z tej samej
odległości odpowiedniej dla obu.
Czy gorsze źródła bardziej by raziły przy oglądaniu
na 4K UHD czy Full HD?
Czy ktoś ma takie doświadczenie?

Pozdrawiam
Ewa