Re: [WINNT] Szukam (specjalnego) programu .flv -> .mp4

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Szukam (specjalnego) programu .flv -> .mp4
From: "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl>
Date: Tue, 18 Oct 2016 13:17:44 +0200
Mon, 17 Oct 2016 23:20:31 +0200, w
<58054099$0$5160$65785112@news.neostrada.pl>, "Ewa" <E@wa.pl> napisał(-a):

> Są to pliki wspomagające naukę języków obcych
> i ważne w nich są 2 rzeczy: audio - żeby dobrze słyszeć

W skrypcie, który podałem, audio jest kopiowane bez rekodowania, więc jakość
będzie identyczna jak w flv. Lepiej już się nie da (no, zawsze można jeszcze
poobrabiać dźwięk w jakimś edytorze).

> Wybierając telewizor zastanawiałam się jaki wybrać:
> - Full HD 1920*1080
> - 4K UHD 3840*2160
> Wybrałam Full HD, bo odradzono mi ten drugi z uwagi
> na to, że niewiele programów jest nadawanych w tej
> rozdzielczości i nie warto wydawać pieniędzy.
> Zastanawiam się jaka byłaby różnica gdybym to samo
> oglądała na 2 takich telewizorach stojących obok
> siebie. Wiem, że obraz o większej rozdzielczości
> można oglądać z mniejszej odległości. Ale jakie byłyby
> wrażenie przy oglądaniu 2 takich telewizorów z tej samej
> odległości odpowiedniej dla obu.

4K to na razie typowa marketingowa ściema.
Obraz o rozdzielczości 4K uzyskasz tylko przy nieruchomym obrazie, przy
ruchomym obrazie nawet telewizory FHD nie są FHD.
Hint: rozdzielczość dynamiczna (ale niewiele producentów się tym chwali, bo i
zwykle nie ma czym).

> Czy gorsze źródła bardziej by raziły przy oglądaniu
> na 4K UHD czy Full HD?
> Czy ktoś ma takie doświadczenie?

Najmniej porażą przy plaźmie.

No i przede wszystkim liczy się cyfrowa obróbka obrazu w TV. Rozdzielczość ma
wtórne znaczenie.