[WINNT] Aktualizacje windowsów

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Aktualizacje windowsów
From: suryga@gmail.com
Date: Sat, 15 Oct 2016 06:40:47 -0700 (PDT)
W kwietniu kupiłem kompa z orginalnym windows W7.
Z ciekawości zablokowałem sobie automatyczną aktualizację.
Sytuacja na dziś :

Nadal mam windows 7
Co jakiś czas komp prosi mnie o restart w celu dokonania aktualizacji.
I coś tam się aktualizuje.
Czyli co są aktualizacje i AKTUALIZACJE które muszą być zainstalowane?

Z drugiej strony w Windows Update mam na dzisiaj 4 ważne i 44 opcjonalne
aktualizacje do zainstalowania.
Pytanie jak/gdzie sprawdzić że dana aktualizacja jest "koszerna"?

Z trzeciej strony dużo ludzi  krzyczało że same windowsy przechodziły
z W7 na W10. I to na takich portalach "mądrzejszych" od mnie w tej tematyce.
I tego już nie rozumiem, że nie chcieli a windowsy same przechodziły.
I od półroku czekam ze strachem aż windowsy mi się same zaktualizują
a tu nic.