Re: [WINNT] windows 32bit - co z niedostępną pamięcią

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] windows 32bit - co z niedostępną pamięcią
From: "HF5BS" <hf5bs@jo.pl>
Date: Thu, 6 Oct 2016 12:13:37 +0200

Użytkownik "Yerine Ictimai" <ictimai@yandex.ru> napisał w wiadomości news:nt3ei3$20k$1@dont-email.me...
Jejku, z czym problem, przecież możesz  łatwo ustawić na której
partycji jaki pagefile i jak duży, jedyny wymóg żeby był minimum
32MB na systemowej żeby móc zalogować się.

Mój Boże, do czego doszło... Jeszcze W7 odpalałem całkowicie bez swapa, specjalnie próbując, jak zachowa się z wyłączonym pagefile.sys... Śmigał przepięknie i nie pyskował.

Pytający może ustawić pagefile 32MB na systemowej a np. 3 GB  na
RAM-dysku.

Ee... ja spokojnie wywalam swapa poza systemową, ale ja mam XP... Nawet tworzę osobną partycję bez literki i linkuję w postaci dowiązania, a to jest właściwością systemu plików (linkowanie jest na numer woluminu), nie systemu operacyjnego, choć ustawianie tego ma wbudowane. Tylko dysk jest z reguły fizycznie ten sam, ale partycje różne. Więcej, nie jest żadnym problemem takie skonfigurowanie dysku, aby partycja boot, to była ta ze swapem, a system fizycznie leży na innym (byle tzw. podstawowym) woluminie, niemającym nawet flagi boot, bo tę ma partycja startująca. Dodatkowo, partycji boot można spokojnie zabrać literkę (nie pyszczy wtedy o ew. braku miejsca i nie trzeba wtedy wyłączać tej całkiem wygodnej funkcjonalności) i systemowi to obojętne. Ale, ja mam XP... Tylko uwaga, trzeba to zrobić we właściwy sposób, w odpowiedniej kolejności, co jednak nie jest trudne, tylko nieco niewygodne... Tak, można partycję ze swapem zalinkować w system plików.

Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"