Re: [WINNT] windows 32bit - co z niedostępną pamięcią

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] windows 32bit - co z niedostępną pamięcią
From: "HF5BS" <hf5bs@jo.pl>
Date: Thu, 6 Oct 2016 10:41:22 +0200

Użytkownik "artiun" <artiun@spam.wp.pl> napisał w wiadomości news:57f48870$0$5150$65785112@news.neostrada.pl...

jeżeli dobrze mi się odbiło o oczy, ich działanie polega na
 wykorzystaniu RAM-drive i tam umieszczeniu pagefile.sys, czyli
 pliku pamięci wirtualnej
Bzdura, mieszanie pamięci RAM z pagefile? :) Tak naprawdę to już masz > 4GB (w postaci pagefile).

To co stoi na przeszkodzie, by zrobić to na RAM-dysku? Bankowanie pamięci już dawno wymyślono, jeszcze za 8 bitów. System ma ile miał, a resztę na szybkiej pamięci z reszty komputera. Mój maksymalny pagefile, w specjalnym ku temu eksperymencie, miał 13 giga. pewnie i więcej by pociągnął, ale dysk na tyle "rozgrzał sie do czerwoności", że system zaczął mulić do nieużyteczności. Jednak nie wywalił się i po zakończeniu tego, co tak go obciążało, wrócił do żwawości i lekkości. XP-32. Na szybszej pamięci nie będzie tyle czekać na operacje i/o, co w przypadku mechanicznych dysków katastrofalnie się nawarstwia w dziedzinie czasu na to potrzebnego. Potestuję, jeśli zdołam kiedyś włożyć swemu lapkowi pełne 8 giga - system weźmie ile da radę, resztę ramdysk. A jak nie, to na SSD jakimś, na razie mam mechaniczny. (Przy SSD potestuję też różnice szybkości w pracy przy "aligned" i "un-aligned", mam, ale 128GB PATA)
A... że ktoś juz testował? Trudno, dopiszę się do listy.

Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"