Re: [WINNT] Zmiana dysku

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Zmiana dysku
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Mon, 15 Aug 2016 11:32:04 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia 15 Aug 2016 08:10:58 GMT
 doszła do mnie wiadomość
<57b17912$0$12557$65785112@news.neostrada.pl>
 od jureq <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl>  :

>Jakim narzędziem mogę rozszerzyć partycję i jednocześnie przesunąć ją tak
>aby po przesunięciu była wyrównana do sektorów 4KB i nadal pozostała
>bootowalna?

Ja to wszystko robię za pomocą Gparted:
http://gparted.org/livecd.php

- podłączasz oba dyski
- ogądasz sobie układ partycji dysku źródłowego
- tworzysz analogiczny(ale przeskalowany z uwzględnieniem align) układ
na dysku docelowym
- metodą copy/paste kopiujesz partycje źródłowe na docelowe(docelowa
musi być większa)
- zostawiasz podłączony tylko dysk docelowy
- za pomocą jednego z wielu tutoriali naprawiasz boot loader Windowsa:
http://www.howtogeek.com/howto/32523/how-to-manually-repair-windows-7-boot-loader-problems/

Możliwe, że po tej operacji przestanie działać mechanizm recovery - to
też można naprawić(tutoriale do znalezienia w sieci).

Pewnie można zastosować program do migracji pochodzący od producenta
dysku, ale wszystkie programy tego typu jakie widziałem były brzydkie
jak kupa, skrajnie nieintuicyjne i  mało elastyczne(te programy piszą
jacyś imbecyle).
--
Całujmy wszyscy dupę Henryka.
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546