Re: [WINNT] Zmiana dysku

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Zmiana dysku
From: Trybun <CheIli@jachu.ru>
Date: Sun, 14 Aug 2016 08:29:27 +0200
W dniu 2016-08-13 o 22:55, Adam pisze:
W dniu 2016-08-13 o 12:02, Trybun pisze:
(...)
przenosinach danych na nowy dysk. Jeszcze jedno - aby Ci system
wystartował z tego nowego dysku to trzeba bootwanie na niego ustawić w
BIOSie.

NIE!

Przed bootowaniem należałoby wyjąć dysk źródłowy, aby nowy dysk nie namieszał sobie w literach partycji.

W prostych przypadkach nie powinno być większego problemu - najwyżej jakiś program nie ruszy. Ale jak są aplikacje typu SQL, to już można sobie narobić kłopotów.

Inny problem: podpinanie literek po UUID a nie numerze partycji - też można sobie narobić kopotu.

Zdaje się że "kopiowanie dysku" nie różni się aż tak bardzo od operacji którą ja przeprowadziłem, czyli "migracja systemu" na inny dysk. Także się obawiałem gdy w trakcie przygotowań do migracji do wyboru miałem tylko litery powyżej "E", jak się okazało zupełnie niepotrzebnie - po restarcie program czy (może?) sam system nadał nowemu dyskowi literę "C". A staremu HDD (dwie partycje) litery "D" i "E". Ale skoro wątkotwórca nic nie pisze o tym czy chce nadal korzystać z przestrzeni starego dysku, to przecie nic nie stoi na przeszkodzie aby przed pierwszym bootowaniem wypiąć ten dysk z kompa.