Re: [WINNT] Opera 12.16 nie otwiera

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Opera 12.16 nie otwiera
From: "HF5BS" <hf5bs@jo.pl>
Date: Sun, 3 Jul 2016 18:41:04 +0200

Użytkownik "Piotr B. [pb2004]" <p_borkowski@nospamgazeta.pl> napisał w wiadomości nlbktf.c2c.1@pb2004.pl">news:nlbktf.c2c.1@pb2004.pl...
Opera 12.16 prawdopodnie nie obsługuje współczesnych standardów
zabezpieczeń. Porównaj czego wymaga serwer[1] a co obsługuje
przeglądarka[2].

1. https://www.ssllabs.com/ssltest/analyze.html?d=niebezpiecznik.pl&s=104.31.9.183
2. https://www.ssllabs.com/ssltest/viewMyClient.html

Zgadza się.
Już nie pomnę gdzie, przeczytałem, że istotną różnicą między 12.17, a 12.18 (bo 12.17 pokazała by ten sam problem, co 12.16) jest głównie aktualizacja obsługi protokołów zabezpieczeń, wywalili kilka starych, już mało bezpiecznych i poprawili, czy dodali parę nowych. Chyba nawet nie zmienił się interfejs użytkownika, zresztą, tak samo "odkleja się" tenże interfejs (chętnie wytłumaczę, o czym tak piszę), jak w 12.16 i 12.17, oraz, znacznie mniej, ale też, 12.50 beta, w wersji Windows, ale nie używam tej wersji (mimo, ze chyba nawet stabilniejsza), bo ma parę wkurwiających błędów w renderowaniu strony, zwłaszcza na Naszej Klasie. W poprzednich wersjach błąd "odklejania się" interfejsu nie występował. Nie sprawdzałem, czy nadmieniona beta radzi sobie z niebezpiecznikiem.

--
Wolność jednych, nie może być kosztem drugich!
(C) Adaś Miauczyński, "Dzień świra"