Re: [WINNT] Czytnik grup

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Czytnik grup
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Tue, 29 Mar 2016 13:50:08 +0200
Dnia Tue, 29 Mar 2016 12:44:10 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

> 1. rzeczywiście, wyszukiwanie działa po wszystkich kontach, sorry.
> 2. katalogi "niechciane" są oddzielne dla poszczególnych kont. Kiedy
> sprawdzasz czy do spamu nie zaliczyło się coś co nie powinno, musisz
> odwiedzić tyle katalogów Niechciane ile masz kont. Opróżnianie tych
> katalogów też oddzielne dla kont.

Sprawdź „Junk Section” w ustawieniach każdego z kont…

> Przy moim układzie interfejsu listę katalogów mam po lewej stronie,
> listę nagłówków też po lewej (nieco bliżej środka) a przyciski np.
> niechciane, usuń, odpowiedz, więcej itd po prawej. Więc macham myszą z
> lewej do prawej.

Daj jakiegoś screena, będzie łatwiej. :) Choć ja tam z klawiatury wolę -
szybciej i wygodniej.

> OK, ale ja nie używam skrótów klawiaturowych (prawie).

Podziwiam. Ja bym się wściekł.

> W Th. "zaznacz wszystko" rzeczywiście jest choć o szczebelek głębiej :). I
> spróbuj zaznaczyć wszystkie nagłówki danego katalogu a potem zrobić
> "zaznacz jako przeczytane"

Ctrl+A, Shift+C / albo Ctrl+A, M

> PS. Odkryłem w ostatniej chwili że w Th. jest opcja prawoklik na katalog
> "odebrane" i "zaznacz katalog jako przeczytany". Ale odznaczyć już nie
> widzę jak :)

Zaznaczyć nagłówki, ponownie M. :)

> Jak założyć katalog do którego będą trafiać automatycznie maile z jakimś
> słowem (słowami) kluczowym w dowolnej części maila? I to z dowolnego
> konta?

Filtr miałby po wystąpieniu danego słowa w treści sam zakładać katalog w
strukturze i dopisywać sobie do reguły, że od tego momentu ma nie zakładać
katalogu, tylko tam przerzucać maila?

> W M2 zakładasz "widok", nazywasz go powiedzmy spam2 i definiujesz po
> słowach kluczowych jego spamowatą zawartość. Wybierasz opcję "nie
> pokazuj w innych widokach" i masz równoległy bardzo precyzyjny antyspam.
> Oczywiście, masz wtedy dwa antyspamy do obsługi ale coś za coś. Zrób coś
> takiego w Th.

Zastanawiam się po co? U mnie spam ląduje w folderze Junk, raz na tydzień
przegląd robię czy nie było jakichś false-positives, w razie czego odznaczam
co trzeba. Przez co się Thunderbird dodatkowo uczy co ma odsiewać, a co
zostawić w spokoju.

> OK, racja. Ale musisz:
> 1. prawoklik na  maila
> 2. okienko, jedziesz do "przenieś"
> 3. w prawo na podokienko konta
> 4. w prawo do podokienka katalogu konta.
> A w M2 po prostu klik na łapkę.

Jakie przenieś do katalogu? Pacnięcie na mailu w folderze Junk w przycisk
„Not junk” automatycznie przenosi go z powrotem do folderu skąd w Junk
wylądował.

> Nie zależy mi na odwodzeniu kogokolwiek od TH, ale M2 dzięki unikalnemu
> zarządzaniu mailami ma opcje niedostępne mailerom o tradycyjnej
> organizacji. I przemyślany interfejs. Nawiasem, używałeś kiedyś M2? :)

Tak. Krew mnie zalała i przestałem. :D Nie, żeby mnie przy Thunderbirdzie
krew nie zalewała - bo i owszem niejednokrotnie i to skutecznie. :)

[ Paranoicy są tacy sami, jak wszyscy. Mają tylko bardziej wiarygodne      ]
[ informacje.                             (Sylvie Gerard, "Tropical Heat") ]