Re: [WINNT] Jak uzyskać w Wi-Fi pełna prędkość

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Jak uzyskać w Wi-Fi pełna prędkość
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Fri, 19 Feb 2016 15:12:18 +0100

Użytkownik "PM" <pm@xx.xx> napisał w wiadomości news:na71bc$1tob$1@adenine.netfront.net...
Zobacz pod pingwinem, będzie znak, czy kombinować z parametrami
agresywności, czy odpuścić sobie i protezować dodatkowym ogniwem.

Już po testach :/
Połączenie Linux-Linux w obie strony- śmiga całkiem nieźle, prędkość kopiowania ok 4MB
Linux <- Win7 w miarę ok - 3.7MB
Linux -> Win7 3.5

Czyli, że tak powiedzmy, tutaj mamy "narzut na otwarcie okien" :)

Linux -> Win10 1.1MB
Linux <- Win10 ok 3.7MB
Win7 -> Win10 ok 1.1MB
Win7 <- Win10 ok 2.5MB

Różnica dość wymowna. Nie zdziwię się, jeśli radia nawzajem się zagłuszają. Pingwiny pewnie lepiej sobie z tym radzą, stąd szybszy transfer między nimi.

Nasuwa się myśl, że to Win 10 robi problemy, czyli że to nie jest

Byc może, choć pachnie mi to nieumiejętnością rozwiązania przez system konfliktów... Choć i W7 widzę, nie jest tu całkiem bez winy, ale, powiedzmy, że błąd mieści się w granicach statystyki, mając taki błąd u siebie, nawet bym chyba nie poprawiał. Natomiast W10 ewdentnie ma kłopot, w zderzeniu z AP legnie jak neptek. Zastanawiam się, gdybyś zrobił mu dwa (albo i trzy...) testowe pingi, na każdym systemie i kompie, czyli i na pingwinie, i na Szklarni, coś w typie (tu przykład z Windy i spod windowego pinga jest składnia) 1) ping -n 100 <adres.bramy> (może być ping <adres.bramy> -n 100, działa tak samo)
2) ping -n 100 8.8.8.8 (lub 8.8.4.4, obojętnie)
3) ping -n 100 www.tskl.net.ki (telekom na Kiribati), to tak bonusowo.
Odczekaj, ok. 2-3 minut, aż test się zakończy. Przerwanie przed czasem jest możliwe przez CTRL-C, wyprowadzona zostanie wtedy statystyka tego, co do tej pory zostało zbadane. Jednak, jeśli masz czas, niech samo skończy.

Zwróć uwagę na procent strat, tak do 10%, to jeszcze ujdzie (ale do bramy powinno być 100%) U mnie odpowiednio są 0, 0, 1% (czyli na tak odległego hosta to bardzo dobry wynik) Zwróć uwagę na rozrzut czasów, pojedyncze spore odskoki w bok, to nie problem, nieco gorzej, gdy duża część odstaje od średniej. Przepinguj też z parametrem -n 100 z kompa A do kompa B i odwrotnie, zobacz, ile będzie strat, jak napisałem, do 10% ujdzie, do 20 to już wyraźny kłopot, powyżej nerwy cię zjedzą, im mniej, tym lepiej, najlepiej zero oczywiście. I pamiętaj, że do bramy strat być nie powinno! (chyba, że radio coś zagłusza, ale każda strata do bramy nienajlepiej wróży) Jasną rzeczą jest, aby w czasie badania nie działały w sieci, ani na kompie, inne programy, by nie zafałszować wyniku badania.

problem z samym połączeniem komp<->AP. Czyżby aż tak były zwalone stery na dziesiątce?

Nie tylko... U mnie stery WiFi potrafią wywalić błąd 0x7F z sygnaturą dzielenia przez zero... gdy jestem połaczony z UPC Wi-Free (ostatnio tragicznie to działa, przynajmniej u mnie) Na spokojnym kompie, który tylko jest z tym połączony i nic poza tym nie robi... Nawet Linuch ma kłopoty, choć szczęśliwie, nie wychrzania się, ale rozpieprzają się wszystkie połączenia sieciowe. Ale na nim, to mi 6 MBps (i więcej) potrafi pójść na WiFi z serwera z aktualizacjami Ubuntu... Jeśli nie pod wifree jest zapięty. Choć po aktualizacji sterów... chipsetu, błąd ustąpił, ale, wyłączenie wifi, lub rozłączenie z siecią wifree również znikało błąd 0x7f. Więcej co do W7/W10 nie bardzo jestem w stanie podpowiedzieć, gdyż nie korzystałem z nich na tyle, by wyłapać jakieś głębsze niuanse.

to ja tego też nie powiem!
(C) Tewje do Pana Boga.