Re: [WINNT] Trwa łączenie ...

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Trwa łączenie ...
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Mon, 22 Feb 2016 00:37:33 +0100

Użytkownik "J.A." <xyz@xyz.pl> napisał w wiadomości news:56ca313a$0$692$65785112@news.neostrada.pl...

Użytkownik "ACMM-033" <valhalla@interia.pl> napisał w wiadomości
news:nad645$cim$1@node1.news.atman.pl...

Użytkownik "J.A." <xyz@xyz.pl> napisał w wiadomości
news:56c99c61$0$22837$65785112@news.neostrada.pl...
Mam problem z OE6.
Zaraz po uruchomieniu OE6 lub przy próbie
synchronizacji na dolnej belce OE6 pojawia się
napis Trwa łączenie ..., które znika dopiero
po długim czasie. Wtedy w to miejsce pojawia się
napis Błąd z żółtym wykrzyknikiem.
Poczta przychodzi i wychodzi z dużym opóźnieniem.

Co jest w oknie komunikatów OE? To, co od pobierania, zakładka błędy.

Żaden komunikat się nie pokazuje. Nie ma zakładki błędy.

Czyli, że w okienku pobierania nie jest wciśnięty (i jest to ustawieniem domyślnym) przycisk "szczegóły". Po wciśnięciu poikaże się druga część okienka i dwie zakładki - "zadania" i "błędy". Można spokojnie pozostawić wciśnięte "szczegóły".

Wykluczyć antywirusa (dlatego mogą coś powiedzieć komunikaty OE,
dokładniejsze niż "pokazał się żółty trójkąt"), trzeba odkryć, czy problem
jest, bo serwer jest nie-halo, czy przeszkadza AV (zdarza się), czy np.
coś było rzeźbione w komunikacji systemu z netem.

Tymczasowe wyłącznie ochrony AVG Free nie pomogło.
Nic nie było zmieniane, przynajmniej świadomie, w szczególności nic
w komunikacji systemu z netem.

OK, czyli AV odrzucamy.

Jeśli tak, to lepiej by wrócić do ustawień fabrycznych, co jest b. proste
i łatwe, w wierszu poleceń trzeba wpisać (uwaga, może pyszczyć o admina)
następujące dwa wiersze:

netsh int ip reset c:\nul

Zamiast nul wpisałem nazwę pliku, w którym pojawiła się zawartość:
deleted
SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{...}\IpAutoconfigurationAddress
deleted
SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{...}\IpAutoconfigurationMask
deleted
SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{...}
\IpAutoconfigurationSeed
<completed>

Czyli jak zwykle, nic szczególnego. On po prostu ponownie wpisze w to miejsce wartości domyślne.

netsh winsock reset
Pomyślnie zresetowano Winsock Catalog.
Musisz ponownie uruchomić komputer, aby ukończyć resetowanie.

Zresetowałem. Nie pomogło.

Jeszcze mi podeszło, aby sprawdzić coś... trzeba otworzyć okno poleceń, by zawartość nie uciekła, ustal adres bramy komendą IPCONFIG, i najpierw dla bramy
ping -n 100 192.168.0.1
(oczywiście, podmień na adres bramy)
a potem na adres serwera pocztowego
ping -n 100 <adres.serwera>
ewentualnie jeszcze
traceroute <adres.serwera>

Chodzi o ustalenie, czy nie giną pakiety po drodze, wyrazi się to w postaci przynajmniej jednej gwiazdki przy adresie kolejnych serwerów. W sumie może się zdarzyć, że boleje sam serwer, co będzie można przypuszczać, gdy czasy przy próbach będą w miarę jednolite, a transfer nadal słaby. Polepszyć obraz sprawy mogła by też podwójna próba, tj. od siebie, gdybyś spróbował połączyć się z innym serwerem, a także z innego kompa i adresu z tym "felernym". Po co taka kombinacja alpejska - aby mieć czyste sumienie, że "u mnie wszystko gra", jeśli by wyszło, że w obu przypadkach próba dała wynik pozytywny. Jeśli korzystasz z wifi, spróbuj zmienić kanał, lub chociaż ustawić kanał techniczny na auto, być może jest zafiksowany gdzieś, a wokół krąży morze zakłóceń. Wtedy niby nawet się połączy na dobrej szybkości, ale przez zakłócenia transfer będzie do dupy, dużo może tać także zmiana położenia antenek przy routerze. Spróbuj zresetować router, zwyczajnie, wyłączając go na jakieś 15-30 sekund. Jak wstanie, powinien już żwawiej popylać. Ostatnio sam się ze swoim bujałem tak właśnie. Tyle na razie ode mnie, z pewnością nie wyczerpuje to możliwości, choć jakbyś te zakładki włączył i zapodał numer błędu, który się pokaże (jeśli w zakładce zadania będą zółte trójkąty, a w "błędach" nie będzie nic, to tez napisz.), to bylibyśmy bliżej diagnozy, taki stan oznacza, ze zerwało w trakcie komunikacji z serwerem.

to ja tego też nie powiem!
(C) Tewje do Pana Boga.