Re: [WINNT] Jak uzyskać w Wi-Fi pełna prędkość

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Jak uzyskać w Wi-Fi pełna prędkość
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Tue, 9 Feb 2016 00:17:46 +0100

Użytkownik "PM" <pm@xx.xx> napisał w wiadomości news:n9b3sk$2tt1$1@adenine.netfront.net...
Podepnę się do pytania.
Są dwa lapki, jeżeli są koło siebie, "wpięte" do jednego AP to transfer między nimi nie przekracza 15Mbps, natomiast jeżeli drugi z nich jest wpięty przez repeater to transfer rośnie do jakieś 35-40. Dlaczego tak się dzieje? Wydawało mi się że im mniejsza odległość tym transfer powinien być większy.

Czynników może być morze.
Znawcy łączności radiowej wiedzą, że bliżej nie musi oznacać lepiej, że silniejszy sygnał nie musi byc lepszej jakości, zwłaszcza w górach. Co osobiście stwierdziłem, próbujuąc pracować ze Szczawnicy (wyciągiem na Palenicę i stamtąd), że mając na tapecie SR9X, ówcześnie zlokalizowany na stacji radioliniowej k. Chabówki czasem musiałem się odkręcać, aż prawie do zaniku sygnału, bym ja rozumiał i mnie rozumiano. Podobnie w Krakowie wobec SR7V, ówcześnie w starej jeszcze wersji, mimo mocnego sygnału czytelność przekazu była kompletnie do dupy, moją transmisję odbierano dobrze. Przede wszystkim wskazane jest sprawdzić, czy kontaktują należycie kabelki w kartach wifi, zdarzyło mi się, że jeden się wypiął i makabrycznie często zrywało. Jest to też częstotliwość, zbliżona do kuchenek mikrofalowych, z pewnością także niejedno wifi w pobliżu łazi, zatem, zastosowanie regeneratora, czy repeatera, mniejsza o to, może dać to, że repeater osiadł w miejscu z mniejszymi zakłóceniami (zakłócać może też komputer i pozostała elektronika), przez co otrzymuje sygnały lepszej jakości i np. nie musi tak często ponawiać transmisji, dodatkowo, sam z siebie wzmacniając sygnał, dodatkowo odsuwa go od zakłóceń, dzięki czemu stronom końcowym jest łatwiej pracować. W rezultacie czego, mimo większej odległości, połaczenie jest szybsze, bo sygnał jest lepszej jakości. Może być potrzebne przemieszczenie AP, jednego z komputerów, zmiana kanału transmisji, pokręcenie antenką/antenkami przy AP, czy przy kompie. Ustalenie i odekranowanie/odłączenie źródła zakłóceń, co nie zawsze się da, oddalić komórczaka, aby mieszacza nie przyduszał, sprawdzić "uziemienie". Sprawdzić i ewentualnie skorygować/zresetować ustawienia TCP/IP, jeśli są źle ustawione, to może sie chrzanić. Można spróbować zmienić kanał transmisji w routerze, zmienić kanał kontrolny na inny, lub na "auto", przeinstalować stery (uwaga, co się polepszy, to się popieprzy, należy ostrożnie, jesli inne działania nie pomagają). Komputery też mogą się zakłócać wzajemnie, jeśli stopnie wejściowe w odbiorniku karty są mało odporne na "skrośne", lub szeroko strojone, nie wiem też, czy repeater nie pracuje na innym kanale, żeby się sam sobą nie zakłócał...? A oddalony od komputerów nie przydusza ich kart, lub ma siłę się przebić przez ich problemy. Wreszcie power-off restart AP. Na próbę, odpaliłbym jakiegoś Linuxa live i zobaczył, jak w podobnej sytuacji pod nim, czy też tak powoli.

to ja tego też nie powiem!
(C) Tewje do Pana Boga.