[WINNT] Windows 7 nie zapamiętuje rozmiaru ostatnio otwartego okna

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Windows 7 nie zapamiętuje rozmiaru ostatnio otwartego okna
From: kmark <markotar@o2.pl>
Date: Thu, 24 Dec 2015 13:24:03 +0100

Witam,
Problem dotyczy rozmiarów okien takich folderów jak: kosz, komputer, panel sterowania, explorator windows itp. Chciałbym, aby te foldery po ich otwarciu miały rozmiar zapełniający cały ekran. Niestety, po otwarciu dowolnego z nich, zajmuje on powierzchnię około 1/3 ekranu.
Przystępuję więc do naciągania tego okna do każdej z krawędzi ekranu.
Po naciągnięciu zamykam okno.
Według mojej wiedzy, przy następnym otwarciu, winny się one otworzyć w takim rozmiarze rozmiarze, w jakim były zamykane.
Niestety, otwierają się w rozmiarze sprzed "naciągnięcia".
Na stronie:
https://support.microsoft.com/en-us/kb/813711
znalazłem programik naprawczy FixIt KB813711
Uruchomiłem go. Gdy zakończył działanie wyświetlił komunikat:
"Nie wykryto żadnych problemów, więc nie zastosowano żadnych poprawek".
A mimo to, po tym uruchomieniu, wymienione foldery otwierały się już w pełnym wymiarze.
Radość trwała krótko....
Po restarcie systemu, okna wymienionych folderów ponownie otwierały się w niepełnym wymiarze.

Znalazłem również porady, aby w celu osiągnięcia pożądanego efektu:
1- zastosować program zewnętrzny.
Nie chcę do tego celu zaśmiecać komputera takimi wynalazkami.
W poprzednim systemie (XP), efekt taki uzyskiwałem bez żadnego problemu.
W "7" nie potrafię tego wykonać.
2- zmienić uprawnienia dla odpowiednich kluczy rejestru, czyli odmówić systemowi prawa do ingerencji w zapisane wartości, po ustawieniu pożądanej wielkości okien wymienionych folderów. Tego sposobu jeszcze nie próbowałem. Nie chcę być mądrzejszy od MS i zmieniać ich domyślne ustawienia.

Proszę o sugestie, co jeszcze mogę wykonać, aby ten cel osiągnąć?
Pozdrawiam i życzę Wszystkim Pomyślności w Nowym 2016r.

mk