Re: [WINNT] Windows Server vs Windows Desktop

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows Server vs Windows Desktop
From: szemrany <szemrany@offline.off>
Date: Sat, 26 Sep 2015 12:11:25 +0200
On Fri, 25 Sep 2015 16:24:28 +0200, Radosław Sokół wrote:

> To wszystko jest na poziomie usług właśnie, nie kernela.

Chyba się nie rozumiemy, mówię m.in. o tym:
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/ms685096%28v=vs.85%29.aspx

to się nie odbywa na poziomie usług tylko jądra właśnie.

> A dlaczego miałby być wydajniejszy? Może być nawet wolniejszy,

Dlatego, że jest dedykowany innym zastosowaniom i mógłby teoretycznie mieć
lepsze rozwiązania, bardziej skalowalne itd. To tak ja z samochodoami, są
samochody dostawcze i są ciężarowe, inny target, inne możliwości.
Pytam, bo właśnie nie wiem czy w praktyce systemy desktop mają to samo
jądro czy jednak inne.

> bo wersje serwerowe mają często wyłączone niektóre funkcje
> zwiększające wydajność kosztem bezpieczeństwa oraz wydłużony
> kwant czasu procesora (choć najnowsze Windows wreszcie są bez-
> kwantowe i to rozróżnienie zniknęło w zasadzie).

Też poproszę o wyjaśnienie o co chodzi z tą bezkwantowością.

--
howgh
szemrany