Re: [WINNT] Kopiowanie: jedno źródło, kilka celów

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Kopiowanie: jedno źródło, kilka celów
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Thu, 30 Jul 2015 00:05:03 +0200

Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:mpbav9$ifa$1@usenet.news.interia.pl...
Próbowałem.
Ale jakiś czas temu zaprzestałem. Powód: błędy w plikach. Pakowanie z

Tych ponad 4 giga, czy w ogóle? Bo jeśli to drugie, to coś jest z pamięcią.

późniejszą weryfikacją natomiast trwa nieco dłużej, niż "czyste". Stopień pakowania minimalny. Ale zaznaczam: testowałem TC z Zipem oraz testowałem WinRara. Może TC + 7ZIP lub TC + TAR będzie szybszy - bo w zasadzie TAR nie jest pakerem.

Każdy paker pochłania też zasoby czasowe. Choć teoretycznie (i zdarzało mi się praktycznie) nie można wykluczyć sytuacji, że dzięki pakowaniu danych ilość materiału pisanego na dysk, czy z niego czytana, bo szybciej system obrobi operację dyskową, że operacja zapis/odczyt w sumie wykona się szybciej, bo do tego, co było zrobione z dyskiem, system szybciej obrobi (roz)pakowanie, niż by trwała reszta operacji dyskowej, a dyskowi może kazać już robić w innym miejscu. Że szybciej... już jak NT4 używałem z nakładką do obsługi busmasteringu/UDMA, to dysk fruwał coś ok. 20 MB/s. Z danymi upakowanymi (kompresja NTFS) potrafiło to dojść do nawet 100MB/s, choć dyski miały to jeszcze w fazie jedynie Sci-Fi wtedy.

Dzięki za wskazówkę, przy najbliższej okazji sprawdzę.

Pomyślałem sobie jeszcze, że... nie mam pewności, ZIP daje sobie radę z plikami powyżej 4GB, więc aby ominąć poświęcenie mocy na (wy)pakowanie danych, ustawić opcję ZIPa na zero, dzięki czemu mamy jakby wyższych lotów TARowanie, sprawdzałem kiedyś, że rzeczywiście, ZIP wtedy jakby tylko TARował i szło to bardzo szybko. Podgląd archiwum potwierdzał brak pakowania. Sprawdź tylko, czy ZIP przyjmie plik powyżej 4 GB, nie mam stuprocentowej pewności i nie chcę cię władować na minę, choć wiem, że samo archiwum może być chyba do oporu woluminu... chyba, że nie masz w plikach takiego wielkiego.

A gwizdki siedzą na NTFS - więc nie ma ograniczenia 4GB. Filmów FullHD raczej nie zgrywam.

Ale pliki potrafią się trafić "ponadwymiarowe". Choćby ISO najnowszego distro jakiegoś rozbudowanego Pingwina. Strzeżonego takie-tam...

896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205